Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogvertiser.se - bindeledd mellom bloggere og annonsører, fins noe lignende i Norge?

Marita

ordleker
Kom tilfeldigvis over denne svenske nettsiden:
Blogvertiser - Marknadsföring och informationsspridning via bloggar

Kort fortalt - så får man opptil 200 SEK for å skrive om ett produkt, avhengig av hvor mange besøkende man har, osv. Blogvertiser.se er her bindeleddet mellom blogger og annonsører.

Nå er det jo mange meninger ute og går rundt dette å skrive om produkter mot betaling - men finnes det et slikt nettsted på norsk?

Tviler på om jeg kommer til å gjøre dette selv noengang, men det hadde uansett vært interessant å vite om det fantes et lignende konsept i Norge, evt. et internasjonalt et med "internasjonale produkter".
 

picxx

Well-Known Member
Bloggerwave er vel det man på norsk fint kan kalle for steike dau!

Husker jeg ikke helt feil hadde Asle (Skarpengland..han som driver 047.no) et lignende program, hvor du kunne få tilbud om plugs på bloggen din, men husker ikke url til siden.

Feilen med slike program er jo ofte
1) Bloggeren får for liten del av kaka (bloggerwave ga stort sett $5-$10, mens annonsør betalte 300.-NOK for en plugg).
2) Ingen kvalitetsstyring på bloggene i nettverket.
3) Man har ingen annonsører å tilby bloggerne.
 

metallian

Medlem
Fikk tilbud fra bloggerwave nå, 4USD for en post. KAn ikke huske å ha fått tidligere, og kan ikke huske å ha regga meg enganmg, men idet jeg begynte å blogge for en 10mnd tid siden regga jeg meg på "alt" jeg kom over en liten periode før jeg innsa at jeg var Quiote og knelte foran adsense.
 

picxx

Well-Known Member
Fikk tilbud fra bloggerwave nå, 4USD for en post.

Ja, jeg holdt på å dette på ræv av den svimlende summen, så jeg kasta alt jeg hadde i hendene og begynte sporenstreks å blogge som bare fanden.. :D
 

metallian

Medlem
Hvis innleggene kom 5-6 ganger i uka, ferdigskrevet i emailen kunne man jo vurdert å ødelegge en blogg med dette- men egentlig er det utrolig at det er marked for det slik de driver nå.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Når de kommer med tilbud så sjelden og da til så lave priser er det vel ingen som gidder å gjøre dette - i alle fall ikke i Norge!

Det er klart at der nede Picxx bor er vel dette en halv dags lønn, så da stiller jo ting seg litt annerledes ;)
 

picxx

Well-Known Member
Det er ikke et marked for det slik bloggerwave driver, ihvertfall ikke i norge.

Det jeg tror det finnes et marked for, er produktplasseringer.
Men da måtte man hatt en plass hvor "mellommannen" aktivt arbeidet for å få inn nye annonsører og også at man kvalitetssikret bloggene man tilbyr på en eller annen måte.

Ingen blogger som gidder å skrive en produktplassering for 20 kroner, når man vet at "mellommannen" får betalt 280.-. Hadde man derimot f.eks. fått 2-300 for en produktplassering, og mellommannen hadde tatt et "greit" påslag på f.eks. 100 kroner (altså, jeg driter i hva mellommannen tar i avanse, men det må være en sammenheng mellom betaling fra annonsør og den varen som blir levert) tror jeg faktisk det hadde vært en god del bloggere som hadde vært intresserte.
 
Topp