Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogging og nettbutikk

Fredrik

Medlem
Tenkte jeg skulle dele litt erfaring med dere og samtidig høre om det finnes noen med lignende erfaringer.

Fra dato 16 mai 2009 og frem til 16 mai 2010 har jeg forsøkt å finne ut hvor mye blogging har gitt i inntekter. Jeg har brukt GA som generator for en del statistikk samt min egen nettbutikk.

Bloggene har sendt x besøk som har generert x registrerte salg i perioden. Så har jeg tatt antall salg opp mot snittomsetning per kunde og endte opp med 280 000.- i omsetning på et år.

Det som ikke er målt er antall salg som kommer via telefon og som ikke er direkte bestilt via nett.

Noen andre som har tall vedrørende blogging og dele med seg?

Edit - Sist jeg skrev et blogginlegg var i desember og et i høst en gang.
 

Tonny Kluften

Administrator
Har du flere blogger eller bare en? Hvordan måler du at de som kommer fra bloggen kjøper noe?

Du har hatt 280.000 i ekstra omsetning pga bloggen? Det gir deg jo en veldig bra timeslønn for blogginga :)
Jeg bruker alltid å anbefale kundene mine som selger noe å lage seg en liten blogg hvor de kan snakke personlig om produkter de selger. Det er god reklame og det beviser du jo også her at virker.
 
Sist redigert:

Fredrik

Medlem
Måler dette ved å sette opp mål i GA der kundene som har fullført en handel registreres.

Har forøvrig flere blogger som er søkeordrettede. Feks overvåkningskamera dått no Denne bloggen sender videre nesten 60% av alle besøkende til nettbutikken og konverteringsraten på slike besøkende er omtrent 4 ganger av en normal besøkende.
 
Topp