Blogger om Finnmark, på tysk.

sten

Medlem
Hei, jeg har startet en blogg/hjemmeside.
Skriver at det er en blogg/hjemmeside fordi jeg egentlig ikke vet om det jeg gjør er en ekte blogg, siden de som skriver blogger gjerne skriver mer privat.

Jeg ønsker å skrive om Finnmark, slik at det blir spennende å lese for tyske personer.
Men har litt skrivesperre og vet ikke helt hvor jeg skal begynne.
Er selv litt usikker hva slags side jeg trenger, en informasjonside med fakta eller ekte opplevelser?

Skal jeg for eksempel grave frem informasjon om Finnmark på nettet å skrive om det, eller skal jeg gå ut i felten å utforske?
Er det viktig at jeg skriver fakta om kommuner eller byer, eller skal jeg bare nevne stedene uten å forklare det dypere.

Det er mange spørsmål jeg må spørre meg selv, men klarer ikke komme frem til svarene.
Målet er å skape reiselyst til Finnmark, eller vekke litt nysgjerrighet for fylket.
Vil ikke drive en slik blogg som kritiserer og provoserer for å få økt oppmerksomhet.

Frode

Medlem
Det er egentlig bare å brette opp erma å begynne.

Start f.eks med å skrive 20 artikler om hva du liker med fylket, når du har gjort det kan du skrive 30 til. Da er du på god vei ;)

Med litt artikler liggende i skuffen, kan du begynne å se på hva du ønsker å publisere og hva som skal bli temaet for siden din.

Topp