Blogge om tenner, billigere tannlege?

Tony J

Alle skal få
Hei, jeg har endel hull jeg skal fikse.

Jeg tenkte at dersom jeg opprettet en blogg for å blogge om hvordan det er å gå til tannlegen, så kunne jeg tatt det på firmaet?

Tony

picxx

WF 09
Har du en 40-50 høl å fikse og bruker forskjellig tannlege til hvert hull er jeg fristet til å si ja.

adeneo

Medlem
Hvis du henger deg på med picxx til smilets land får du fikset smilet for noen hundringser :D

Dag Frogner

Supermedlem
Og sitter igjen med regning på nesten 100.000,- til norske tannleger som må fikse opp feilene de thailandske tannlegene gjorde...

Det skjedde en arbeidskollega av meg. Han kjøpte en "pakke" hos et firma med reise/opphold og behandling i én smekk. Kostet rundt 50.000,- og det var mye rimeligere enn her til lands, men nå må han betale i dyre dommer fordi de gjorde en dårlig jobb.

picxx

WF 09
Og sitter igjen med regning på nesten 100.000,- til norske tannleger som må fikse opp feilene de thailandske tannlegene gjorde...

Det skjedde en arbeidskollega av meg. Han kjøpte en "pakke" hos et firma med reise/opphold og behandling i én smekk. Kostet rundt 50.000,- og det var mye rimeligere enn her til lands, men nå må han betale i dyre dommer fordi de gjorde en dårlig jobb.

Det har jo aldri skjedd i norge? :rolleyes:

Kvaliteten på jobben er nok like varierende som det finnes antall tannleger, enten landet heter thailand eller norge. Ikke får du med livstidsgaranti noen av plassene heller....men alle vet jo at det er best å være norsk, så da så.. :D

Msites Ltd

Livsnyter

Typisk norsk......den holdningen der!

Det finnes gode og dårlige mennesker, gode og dårlige fagfolk, ja - det finnes rett og slett et godt utvalg av det meste i alle land. Også Norge til manges overraskelse.

adeneo

Medlem
Har hørt skrekkhistoriene Dag, både fra Thailand, Polen og andre billigere land, men har selv vært på Bangkok Hospital hos tannlegen, riktignok bare til kontroll, men maken til tannlegekontor finnes ikke i Norge, og har flere bekjente som har gjort relativt store ting der uten problemer.
Hvis man derimot går til en tannlege i en bambushytte langt ute på landsbygda er vel risikoen sannsynligvis større for å treffe på en som ikke gjør like god jobb, selv om det sikkert er enkelte dyktige der også.

Når det kommer til spørsmålet, så kan man vel utgiftsføre omtrent hva som helst så lenge man har en eller annen halvdårlig forklaring på hvorfor, så er det opp til skatteetaten å underslå det eller ikke, men tror nok ikke tannbehandling går igjennom med mindre det er skader direkte oppstått i arbeid e.l.

peterandrej

pensjonert moderator
Var hos en tyrkisk tannlege for seks år siden. Ikke av økonomiske grunner, men fordi det passet sånn siden jeg akkurat da var i Tyrkia. Fjernet en haug tannstein og sånt, og fikk egentlig sjokk over hvor bra da det var. Utstyret var tipp, topp moderne med masse greier jeg aldri hadde sett før. Var type en radar som tok bilde av kjeften og visste den på storskjerm liksom.

Så tannleger kan være bra de utenfor Norge også, altså.

hansson

Langveisfarende
Var type en radar som tok bilde av kjeften og visste den på storskjerm liksom.

Derfor tanngarden din skinner sånn derre fluoriserende når du sitter og gliser inne på Ølhallen, tenker jeg.

Ellers overgår de fine tannlegekontorene i Peru de norske med glans når det gjelder utstyr og antall snertne assistentdamer per tannlege. Men tannlegene er jækla glade i å bore og pusse og fjerne ting som sikkert ikke burde vært rotet med. Man har ikke mye emalje igjen etter at tannstein er slipt bort.

Ellers ble jeg imponert over at det var lydanlegg med småsexy datadamestemme (à la GPS) som ropte opp navnet mitt når jeg skulle inn.

hansson

Langveisfarende
Men fra spøk til alvor - det er et interessant spørsmål trådstarter stiller. Tannlege og andre helsetjenester er jo ikke vanligvis mulig å trekke fra i næringa. Heller ikke trening på treningssenter er mulig å trekke fra. Men hvis du tjener penger på å teste tannleger eller skrive om treningsteknikker, vil nok saken være annerledes. Men det skal være litt omsetning, vil jeg tro, før skatteetaten går med på det. Å bare ha en liten blogg uten større inntektspotensial er neppe nok.

zapotek

Medlem
Kan jo utgiftsføre alle private utgifter på denne måten - not.

Eukontroll? Problem solved med Eukontrollbloggen.com
Dårlig syn? Problem solved med laserbloggen.com
Dårlig garderobe? Problem solved med klesbloggen.com

hansson

Langveisfarende
Vel, ikke le for høyt :)

De som lever av å anmelde DVD-filmer kan faktisk trekke fra alle DVD-filmene de kjøper på firmaet. Eller frilans teateranmeldere. Selv om de ikke nødvendigvis anmelder et stykke er det definitivt ikke en privat utgift å gå på teater. Det er faglig oppdatering.

Topp