Blogg.no - verd tiden?

X

xiayou

Guest
Hei!

Jeg har fra før av eksperimentert en del på Wordpress og har i det siste kjøpt et par norske domener som jeg kunne tenke meg å bruke tid på å utvikle.

Derfor jeg la turen innom blogg.no for å se hva de har å tilby, i det siste er det jo snakket enormt mye om denne plattformen i media. Så jeg registrerte meg der men ser at innholdet generelt der kan være veldig snevert, men tenkte det kan være en grei plass å få trafikk på for norske sider.

Hva tror dere?

Ole Avranden

utvandret
Med den rette tematikken kan du nok hente noe trafikk fra blogg.no. Men hvis du er ute etter konvertering fra trafikk til salg, så er det neppe det rette stedet. Snittalderen på blogg.no tilsier vel at de fleste ikke kjøper så mye på nett enda.

X

xiayou

Guest
Godt poeng :)

Får sette opp en blogg om noe hverdagslig eller veldig snevert, så kanskje en kan tjene en slant med nok lesere og annonser. Men slikt tar tid å styre med. Når det er sagt så ble jeg litt skuffet over hvor enkel siden er lagt opp i forhold til Wordpress. Men det er kanskje en av årsakene til at de er så populære.

zapotek

Medlem
Derfor jeg la turen innom blogg.no for å se hva de har å tilby, i det siste er det jo snakket enormt mye om denne plattformen i media.

Hehe regner med du lest alle de sakene om rosabloggere som bader i penger?

Numero uno: Det har ingenting med plattformen som sådan å gjøre. Disse (få) bloggerne hadde tjent like mye eller mer om de hadde hostet bloggen på sitt eget domene og webhotell.

Det høres jo så lekende lett ut når avisene skriver dette. Trykk på et par knapper, ta bilde av maten, antrekket og treningen din hver dag og vips så er du millionær!

Spørsmålet er: Klarer du å lage en blogg som 50 - 70 000 mennesker gidder å lese hver dag?

X

xiayou

Guest
Zapotek, jeg leste blant annet den artikkelen der tidligere, ja :)

Jeg er aldeles ikke av den oppfatning av at det er enkelt å skulle tjene penger på en blogg som sådan og jeg ser at det kan være flere grunner til at folk klikker seg inn på rosabloggene.

Men når en har tenkt å skulle skrive noe på norsk så er vel blogg.no en grei plass, men får vel se an publikummet noenlunde. Virker ikke så sikker på å treffe målgruppen der inne egentlig heller, de ville vel kommet utenfra uansett stort sett, sannynsligvis.

Om man har en bra adresse og innhold så vil vel trafikken komme uansett hvor en er hen, om man har lagt ned arbeidet bak.

Sist redigert av en moderator:

zapotek

Medlem
Zapotek, jeg leste blant annet den artikkelen der tidligere, ja :)

Jeg er aldeles ikke av den oppfatning av at det er enkelt å skulle tjene penger på en blogg som sådan og jeg ser at det kan være flere grunner til at folk klikker seg inn på rosabloggene.

Men når en har tenkt å skulle skrive noe på norsk så er vel blogg.no en grei plass, men får vel se an publikummet noenlunde. Virker ikke så sikker på å treffe målgruppen der inne egentlig heller, de ville vel kommet utenfra uansett stort sett, sannynsligvis.

Om man har en bra adresse og innhold så vil vel trafikken komme uansett hvor en er hen, om man har lagt ned arbeidet bak.

Det er forøvrig slike omtaler rosabloggerne virkelig drar inn kroner på: tcmn.blogg.no/1363709397_talk_pink.html

Ikke affilatelenker og CPCannonser.

Topp