Bladkongen.no lansert

Mats@TD

Medlem
Bladkongen.no lanserer i dag et affiliateprogram. De selger blader og magasiner fra veldig mange kjente norske og internasjonale magasiner. De har også en product feed med alle produktene sine.

Første måned er det 10% provisjon til alle, deretter 8% med en provisjonsstige opp til 10%.

Nettside: Bladkongen - Alle magasin til kampanjepris!

Bladkongen.no er Norges og kanskje skandinavias største nettsted for bestilling av blader og magasiner. Bladkongen.no har hundrevis av forskjellige blader i sitt sortiment og her kan du kjøpe både kjente utenlandske magasiner som Time, GQ og National Geographic til de mer kjente norske bladene fra Hjemme Mortensen, Bonnier og andre.

Bladkongen tilbyr følgende segmentstige
8% : 0-10 sales
9% : 11-20 sales
10% : 21 eller flere sales

Bladkongen starter sin første måned med 10% provisjon til alle affiliates.

kongen

kongemedlem
Nei, det er vanlig "continue" - dvs. en bestilling per cookietid.

Så hvis Pelle kjøper et blad i dag (med min cookie) og kommer tilbake i morgen og kjøper ti nye blad, så får jeg bare betaling for det første bladet..?

Hvis Pelle blir en langvarig abonnent på det første bladet, får jeg (engangs)betaling for å ha skaffet Badkongen en kunde, eller får jeg betaling for hver måned han fortsetter som abonnent.

picxx

WF 09
Så hvis Pelle kjøper et blad i dag (med min cookie) og kommer tilbake i morgen og kjøper ti nye blad, så får jeg bare betaling for det første bladet..?

Hvis Pelle blir en langvarig abonnent på det første bladet, får jeg (engangs)betaling for å ha skaffet Badkongen en kunde, eller får jeg betaling for hver måned han fortsetter som abonnent.

Slik jeg forstod det utav Mats' svar får du betaling for den første bestillingen Pelle gjør innenfor din cookietid.
d.v.s. Du får betaling kun for det første bladet han kjøper.
Du får ikke betaling for hele abb. tiden.
Du vil ikke få betalt om Pelle bare blir medlem, og han kommer tilbake og kjøper noe etter cookietiden er utløpt.

Rett meg gjerne om jeg tar feil :)

Mats@TD

Medlem
Det finnes tre forskjellige cookie begreper i TradeDoubler-verdenen.

1. Terminate
  2. Continue
  3. Recurring
Med terminate, så er det første salget uavhengig av event du for betalt for. Alle salg etter dette får du ikke betalt for (før det gjøres et nytt klikk)

Med continue, så får du betalt for ett salg av hver eventtype. F.eks. en annonsør som betaler ut provisjon på hotel, fly og reise. Du vil kunne få en av hver, men ikke to av en.

Med Recurring så får du absolutt alle salg i hele cookiens levetid, uavhengig av event.

TradeDoubler prøver selvsagt å få alle annonsører å gå for recurring sales, men dette varierer litt fra annonsør til annonsør. De fleste har enten recurring eller continue. Svært få har terminate.

Bladkongen har continue, men de har kun ett event (Bladbestilling). Det vil si at hvis Per trykker på en annonse i dag og kjøper et blad forderetter å komme direkte tilbake i morgen og kjøpe 10 blader, så er det kun det første bladet som gir provisjon. Med en gang Per klikker på en TD-link, vil et nytt salg på samme event være mulig. Du får kun betalt for en ny kunde, ikke for "lifetime value" av denne kunden.

kongen

kongemedlem
Du får kun betalt for en ny kunde, ikke for "lifetime value" av denne kunden.

Når begynner TD å inngå "lifetime"-programmer som gir oss affiliates betaling for hver eneste måned Pelle fortsetter å være abonnent på det varen han kjøpte.

Dette kan være alle slags abonnement- og medlemsløsninger, slik som mobilabonnement, bladabonnement, webhotell, osv osv

Jeg ønsker dette fordi det gir oss affiliates en mer stabil inntekt, selv ved å ta lengre feriturer.

Når begynner TD å inngå "lifetime"-programmer som gir oss affiliates betaling for hver eneste måned Pelle fortsetter å være abonnent på det varen han kjøpte.

Dette kan være alle slags abonnement- og medlemsløsninger, slik som mobilabonnement, bladabonnement, webhotell, osv osv

Jeg ønsker dette fordi det gir oss affiliates en mer stabil inntekt, selv ved å ta lengre feriturer.

Enig. Er vi som skaffer selskaper kunder. Men betaling får vi kun EN gang. URETTFERDIG!

Vel det kommer jo ann på hva vi promoterer da :p men medlemssider burde vi få betalt enten MER penger for eller månedlig provisjon.

Mats@TD

Medlem
En månedlig provisjon - eller såkalt lifetime value - er absolutt noe som er veldig interessant og selvsagt noe som vi gjerne vil ha på alle kunder, men det er en del sporingsmessige utfordringer man må tenke på.

På blader som f.eks. Bladkongen selger, så vet verken vi eller Bladkongen om kunden som affiliaten har skaffet forblir lengre enn den perioden han kjøpte. Bladkongen operer som en "broker" for mange forskjellige blader og selger kunder til bladene. Hos Bladkongen ville det med andre ord vært veldig vanskelig for oss å fått tak i denne informasjonen.

På kunder hvor det er mer direkte er det lettere, men også her har man utfordringer med tanke på hvor dypt inn i kundesystemene kundene ønsker å integrere TradeDoubler eller andre affiliatenettverk.

De fleste affiliateprogrammer som har lifetime value, er programmer som drives direkte av annonsør selv for da har også annonsøren full tilgang til sin egen kundedata.

picxx

WF 09
På blader som f.eks. Bladkongen selger, så vet verken vi eller Bladkongen om kunden som affiliaten har skaffet forblir lengre enn den perioden han kjøpte. Bladkongen operer som en "broker" for mange forskjellige blader og selger kunder til bladene. Hos Bladkongen ville det med andre ord vært veldig vanskelig for oss å fått tak i denne informasjonen.

M.a.o. vil det da si at også bladkongen kun får betalt en gang fra de de er tilknyttet, selv om kunden f.eks. velger å skrive seg på et abonnement?
I motsatt tilfelle, om bladkongen faktisk får opplysninger om dette fra sine partnere, kan det jo ikke være så mye vanskeligere for TD å innhente opplysninger fra bladkongen enn det er for bladkongen å innhente opplysninger fra sine partnere?

Topp