Da må du tenke litt lengre. Det ligger i kortene at man ikke kan slå seg til ro, da taper man søkemotorkonkurransen. Så Bing har gitt opp, og det er vel også litt svar på hva trådstarter lurer på, om Bing tar markedsandeler fra Google.
Veldig interessant den artiklen ja, selv om den handler om noe annet enn det denne tråden handler om.
Om det er noen som må tenke her så er det nok du.
Slik jeg leser det så handler det om samme sak, bare teknologia tolker det til å bety at bing.com dør ut. Noe jeg ikke kan finne opplysning om andre plasser enn hos dem bare fordi ett produkt ikke er hovedprodukt (noe som ville vært rart siden microsoft hovedsaklig lager programvare og maskinvare.
Søkemotorer er mer enn bare ett .com domene.
Etter å søkt litt rundt så finner jeg kun signaler som tyder på at bing er på vei opp.
http://searchengineland.com/bing-updates-local-search-fact-answers-find-address-reviews-210443
http://searchengineland.com/torque-bing-search-android-wear-twist-210332
http://www.searchenginejournal.com/...h-intuitive-google-like-quick-answers/121523/
http://blogs.bing.com/search/2014/1...can-eat-buffet-bing-makes-getting-there-easy/
http://blogs.bing.com/
Så enten sitter ditt nettsted på informasjon som resten av bransjen ikke har, eller så har de feiltolket en engelsk artikkel (som den jeg postet). De minner litt om ITavisen
Det blir helt feil å påstå at Bing ikke satser bare fordi de skal ta en annen retning.
"«Det store spørsmålet er jo: Hvilken retning beveger «søk» seg? Det er usannsynlig at vi kommer til å vinne markedsandel på det rene søkemarkedet, men det er mulig på markedene for ‘machine learning’ og lignende.
Og at vi kan gjøre «søk» til en større del av livet vårt», sa Stefan Weitz nylig på en konferanse i Irlands hovedstad, Dublin."
Hvis det betyr å
ikke satse, da har vi forskjellige definisjoner av det å satse.