Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Billigblekk.no selges

Bjrl

Medlem
For noen måneder siden laget jeg Billigblekk.no - et nettsted for affiliatesalg av blekk. Tanken min var å la nettstedet få "sette seg litt" slik at søkemotortrafikk ville sørge for en stødig inntjening uke etter uke og måned etter måned.

Det har tatt litt tid å rangere, men nå rangerer siden med førstesideplass hos Google på søk som bl.a.:

billig blekk
billige blekkpatroner
billig printer blekk
billig blekk <skriverens navn> (f.eks. billig blekk CANON PIXMA MP600R)
gratis fotopapir (nr. 1 i Google på denne frasen)

Jeg kjøper ikke trafikk fra Adwords eller lignende. Alt kommer fra gratis søkemotortrafikk, og svært mye fra folk som søker direkte på billig blekk til en spesifikk printermodell, f.eks. billig blekk CANON PIXMA MP600R.

Potensialet fremover i siden er å jobbe for ytterligere bra rangering på flere relevante søk, forbedre designet, bygge flere innlinker, annonsere i Adwords og tilsvarende programmer og eventuell øvrig markedsføring.

Pr. i dag er det ikke noen stor gullgruve, men tatt i betraktning at jeg overhodet ikke jobbet med nettsiden i oktober - og ikke brukte en krone i markedsføring - er det jo helt greie lommepenger å ta med seg. Jeg forventer at rangeringen i søkemotorene bare vil stige fremover, og at inntjeningen derfor også vil øke.

Ifølge Ratix.no var det 316 brukere innom sidene i løpet av oktober (kilde: Stutt.no - Vi forkorter linkene dine og sender deg til rett sted på nettet!)

Disse sørget i oktober for følgende inntjeningen:

Inkmann 375 kroner (fra Tradedoubler)
Inkclub 300 kroner (fra Tradedoubler)
Adsense 100 kroner

Totalt 775 kroner

Med den økende trafikken fra Google og andre søkemotorer forventer jeg at månedlig inntjening vil stige i månedene fremover, selv uten å gjøre noe som helst knyttet til markedsføring.

Det har allerede vært provisjonsutløsende salg fra Tradedoubler i november.

Vil noen kjøpe?

Utgangspunktet mitt er at hvis noen som har tid og ønske om å videreutvikle nettstedet, så tilbyr jeg det til salgs for 12 x månedsinntjeningen i oktober. Dvs 12 x 775 kroner = 9300 kroner.

Kan nevne at nettstedet pr i dag ligger på en server jeg ikke betaler noe for å ligge på, og at jeg regner med at dette fint kan videreføres hvis du er interessert i det.

Gi meg beskjed, enten i tråden her eller med en privat melding.


Mvh
Bjørn Jarle
 

Gaasehud

Medlem
Er ikke interessert i å kjøpe, men måtte bare skyte inn at prosjektet ditt ser ut til å ha gått fint. Men med den prisen; vil du ikke heller vente litt så du tjener jevnlig bra på annonser og ikke bare engangssummen (9300)? :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
er intressert, men har desverre ikke penger til dette før utpå nyåret :p
Har ikke tid heller før da, med tanke på at den siden der må redesignes MYE for å få opp fortjenesten ;)
 

Bjrl

Medlem
Er ikke interessert i å kjøpe, men måtte bare skyte inn at prosjektet ditt ser ut til å ha gått fint. Men med den prisen; vil du ikke heller vente litt så du tjener jevnlig bra på annonser og ikke bare engangssummen (9300)? :)

Jo, det er der avveiningen er. Enten la det komme noen summer inn jevnt og trutt eller å ta ut gevinst med en gang.

Begge deler er forsåvidt helt greie løsninger for meg, men hvis noen ser at her er det mulighet for å gjøre en innsats og tjene betraktelig mer enn det jeg vil gjøre ved å sitte med hendene i fanget - så har de muligheten nå :)

For meg er det uansett ikke aktuelt å legge krefter ned i design, eller legge tid ned i å sette i gang Adwords-kampanje og følge den opp.

Så da tenker jeg at å ta ut 12 mnd fortjeneste med en gang er en fin løsning. Me dlitt hell vil en kjøper finne ut at han/hun faktisk har betalt betydelig mindre enn 12 mnd fortjeneste - all den tid jeg forventer økende trafikk og økende salg, og at kjøpesummen kanskje ender opp med å kun være 8 - 10 mnd fortjeneste.

Det store potensialet ligger imidlertid i å markedsføre bedre, stadig forbedre SERP og jobbe med designet.

Mvh
Bjørn Jarle
 

Bjrl

Medlem
Auda, jeg må korrigere meg selv her.

Inntjeningen har vært høyere enn nevnt i startinnlegget. Jeg hadde rett og slett glemt å sjekke hvilken inntjening som hadde vært hos den tredje annonsøren jeg er affiliate for på det nettstedet.

Her er korigert inntjening for oktober - og oppjustert salgspris:

Inkmann 375 kroner (fra Tradedoubler)
Inkclub 300 kroner (fra Tradedoubler)
112Ink 280 kroner (fra Zanox)
Adsense 100 kroner

Totalt 1055 kroner

12 mnd x 1055 kr/mnd = 12660 kroner

Så da er ny prisantydning fra min side 12.660 kroner.

Meld din interesse nå, før jeg finner flere inntekter jeg hadde glemt å sjekke... ;)

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Akkurat kommet hjem fra ferie jeg, men mulig vi kan gjøre en 'trade' hvis du vil.
Sender deg en pm om ikke så lenge jeg ;)
 

Dre_C

Medlem
Kunne vært et spennende prosjekt, men slik jeg ser det så kreves det mye arbeid å bytte ut alle affliate linkene
 

Bjrl

Medlem
Listene oppdateres automatisk hos Inkclub, men man må selv gjøre en liten jobb for å hente ut ny fil fra Tradedoubler og oppdatere på serveren. I og med at endringene ikke skjer så ofte, vil det være nok å gjøre dette med 1 - 2 måneders mellomrom.

Bearbeiding av fila fra Tradedoubler kan ta inntil 45 minutter pr. gang man gjør dette (avhengig av hvordan man bearbeider den).

Mvh
Bjørn Jarle
 
Topp