Betingelser for bruk / Personvern - Bruke fra andre nettsteder?

Tony J

Alle skal få
Hei

Jeg lurer på om jeg kan bruke andre nettsteders personvern som er relevant for min side og modifisere teksten slik at den passer for min tjeneste og fjerne/legge til det som er urelevant/relevant for min tjeneste.

I praksis vil ikke sidene mine være lik de sidene jeg har hentet informasjon fra, men enkelte setninger og juridiske formaliteter vil være likt.

Er dette i orden? :)

Tony

Ja, dette skal du kunne gjøre uten noen problemer. Bilder derimot bør du ta en ekstra sjekk på.

Tony J

Alle skal få
Takker for tilbakemeldinger. Har brukt 3 timer på "betingelser for bruk" nå. Endelig ferdig. Nå er personvern neste oppgave. :)

Tony J

Alle skal få
I bloggen til Tonny står det "Våre annonsører inkluderer Google Adsense, Commission Junction, Clickbank, Facebook og Amazon." Det holder vel med Adsense her da dette er det eneste jeg viser på siden i dag?

Og dersom jeg velger affiliatlinker fra ex: TD og Dobbelclick , da må jeg skrive disse selskapene inn på listen min sant?

Edit:

Lurer på om dersom jeg bruker whitelabel tjenester f.eks til hotellutleie m.m , om disse tredjepartene skal nevnes her :)

Tony

Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Okey. Da velger jeg å skrive de jeg bruker og så oppdaterer jeg ved behov. Syns det er litt kjekt for brukerne å vite hva slags reklame som blir servert dem og hvor den kommer fra :) Kanskje denne plassen kan være kjekt å skrive litt om annonsøren og hvorfor jeg velger å bruke dem? De fleste skriver jo ikke noe, men kanskje de føler seg verdsatt om de får noen positive ord på en slik side? Jeg bare tenker høyt.

Tony

flippflopp

Medlem
Okey. Da velger jeg å skrive de jeg bruker og så oppdaterer jeg ved behov. Syns det er litt kjekt for brukerne å vite hva slags reklame som blir servert dem og hvor den kommer fra :) Kanskje denne plassen kan være kjekt å skrive litt om annonsøren og hvorfor jeg velger å bruke dem? De fleste skriver jo ikke noe, men kanskje de føler seg verdsatt om de får noen positive ord på en slik side? Jeg bare tenker høyt.

Tony

Du blottlegger jo deg samtidig ovenfor konkurrenter...

Tony J

Alle skal få
Du blottlegger jo deg samtidig ovenfor konkurrenter...

Hva mener du med det? Det er jo ikke vanskelig for konkurrenter å vite hva slags program jeg bruker dersom de har et snev av teknisk innsikt uansett.

Nytt spm:

Skal jeg også skrive at jeg bruker analytics for å spore trafikk på slike sider? :)

Tony

spikre

peterhamre.no
Hva mener du med det? Det er jo ikke vanskelig for konkurrenter å vite hva slags program jeg bruker dersom de har et snev av teknisk innsikt uansett.

Nytt spm:

Skal jeg også skrive at jeg bruker analytics for å spore trafikk på slike sider? :)

Tony

Helt unødvendig. Ikke bruk tid på dette. Kopier og lim og standard tekster du googler deg frem til, også bruker du resten av dagen på å produsere innhold som kan gi deg besøkende ;)

Nytt spm:

Tony

Eu driver med gjennomføring av cookie loven for det blir pålagt å ha informasjon om hva cookie brukes til på en side i fremtiden.

Tony J

Alle skal få
Helt unødvendig. Ikke bruk tid på dette. Kopier og lim og standard tekster du googler deg frem til, også bruker du resten av dagen på å produsere innhold som kan gi deg besøkende ;)

Jeg brukte 5 timer i går og ble ferdig med personvern, betingelser og retningslinjer.
Det er du som skal lage innhold på siden min, og ikke jeg :)

Jeg har hørt om den cookieloven som er på vei rundt hjørnet. Dersom den blir gjeldene i Norge vil jeg lage en popup som forklarer at man må godta å få cookies installert på datamaskinen. Men er det slik at det holder at hver IP får popup om 1 gang dersom dette blir tilfelle, eller må brukeren få vist denne informasjonen hver gang den ønsker å bruke tjenesten?

Tony

NilsF

Medlem
Jeg har hørt om den cookieloven som er på vei rundt hjørnet. Dersom den blir gjeldene i Norge vil jeg lage en popup som forklarer at man må godta å få cookies installert på datamaskinen.

Akeeba har allerede fått dette på plass, med sin egen vri :)

Vedlegg

• cookies_eu.jpg
    cookies_eu.jpg
    21,7 KB · Sett: 17
Topp