Betalingsløsninger på nett

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg er på jakt etter en god betalingsløsning og har så langt bare vurdert norske leverandører som DIBS, Nets og Payex. Før jeg tar en avgjørelse vil jeg også vurdere noe utenlandske leverandører.

En jeg har fått positive tilbakemeldinger på fra andre som tar betalt med kredittkort på nett er denne: https://www.braintreepayments.com/

Den har også noen velkjente navn på listen over kundereferanser. I tillegg har de tilsynelatende lettere integrering enn det norske jeg har vurdert, for å ikke nevne lavere pris. Jeg tror også kundene slipper å gå gjennom BankID når de legger inn kortet sitt (iallefall slipper jeg det på de sidene jeg har brukt penger på som er oppgitt som referanser).

Er det noen ulemper jeg ikke har tenkt på med å bruke en utenlandsk leverandør som Braintree?

Host1

Medlem
Hva slags betalinger skal du bruke det til? Er det snakk om stort volum med små betalinger eller lite volum med store summer?

Kan forsåvidt anbefale PayPal, godt kjent, funker bra, helt "ok" gebyrer hvis du har litt volum på transaksjonene, samt enkel overføring av penger til norsk konto (tar 1-2 arbeidsdager før pengene er på konto, normalt 1.)

PayPal har vel også nylig kommet med nye funksjoner som lar deg motta betalinger via PayPal uten å forlate din egen webside.

xdex

Medlem
*EDIT*

Alternativet jeg nevnte er kun for folk i USA, sikkert en dårlig løsning her. Beklager.

Sist redigert:
Topp