Betalingsløsning

Daniel

q(O_o)p
Hei!

Hvis en kunde skal betale med VISA eller MasterCard på siden min, hva koster det meg vanligvis per transaksjon?

Er det som regel en fast rate eller prosenter som blir tatt?

Regner med at det også kommer an på volumet, så vil gjerne høre fra dere som har et høyt volum (500+ pr dag)

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Avhengig av betlingsinnløser, men gjerne både og. Fastpris + prosent.

Avgift til VISA/MASTERCARD vil ligge på 1,8 - 2,5% avhengig av volum.
Også kommer evt. kostnader til betalingsinnløser.

En betaling som kommer inn med f.eks Paypal koster vell i underkant av 3% mener jeg.

Daniel

q(O_o)p
Flott, takk :)

Så 1,8% er minimum i markedet?

Betalingsinnløser er? (Og hva ligger som regel denne satsen på?)

Takk på forhånd :)

Daniel

q(O_o)p
Norge i første omgang.

Trivielt spørsmål:

Hvis noen har stjålet et kredittkort og bruker det i en nettbutikk, ligger ansvaret da hos VISA?

Fredrik

Medlem
Jepp, vår svenske avdeling hadde en kortsvindel tidligere denne uke. Kunden kjøpte for en satans masse penger og vi sendte ham varene. Etter vi hadde sendt ble vi oppringt av VISA som sa det var svindel. Da var varene dessverre hentet ut slik at VISA måtte betale ut det hele beløpet!

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
HeltSikker skrev:
Jepp, vår svenske avdeling hadde en kortsvindel tidligere denne uke. Kunden kjøpte for en satans masse penger og vi sendte ham varene. Etter vi hadde sendt ble vi oppringt av VISA som sa det var svindel. Da var varene dessverre hentet ut slik at VISA måtte betale ut det hele beløpet!

Ikke for og gå veldig OT, men vil gjerne vite... Er det slik at du som forhandler ikke må betale noe som helst tilbake i slike tilfeller?

Daniel

q(O_o)p
Hei,

drar opp igjen denne for et par spørsmål til.

Hva slags volum må til for å komme ned på 1,8% og hvem tilbyr evt dette?

Hvem har raskest behandlingstid av innløserne?

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
DIBS kan tilby det igjennom noen av sine innløsere. Kontakt gjerne Håvard Skuterud hos Dibs for mer informasjon alternativt ta kontakt med meg.

Har vært nede i behandlingstid på 14 dager nå i høst.... Dette med Teller.

Topp