Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalingsløsning for pre-payment

Chris M

Medlem
Hei,
Jeg leier for tiden ut et feriehus på solkysten i Spania via Booking.com. Systemet deres fungerer slik at når noen bestiller et opphold online så får jeg tilgang til kredittkortinfo og kan da belaste de reisende den summen. Til nå har jeg ikke forstått helt opplegget, så de som har leid har tatt med kontanter og gitt til naboen som gir ut nøklene. Dette er veldig upraktisk ettersom jeg er der bare ett par ganger i året selv. I tillegg har jeg nå fått ett par avbestillinger rett før gjestene skulle komme. Og ettersom jeg ikke har belastet kortet deres, så får jeg ikke betalt. Dette selv om vilkårene til Booking.com da gir meg rett til å belaste for oppholdet.

Det jeg lurer på er følgende:
Hvordan kan jeg belaste kortet deres? Finnes det noen online løsninger der jeg kan taste inn deres kortinfo og få pengene til min konto?

Jeg vet at hotellene bruker betalingsterminaler i slike tilfeller. Men kan man legge inn slik info der eller må man ha kortet fysisk?

Mange spørsmål, men har tapt nesten 20 000 kr på at jeg ikke har belastet kortet ved bestilling nå, så er vel på tide at jeg finner en løsning.
 

Chris M

Medlem
Har prøvd Izettle, men de hadde limti på 1000 kr dag på slike transaksjoner. Men kan høre med payex. Problemet er at det er snakk om et begrenset antall transaksjoner per år, så om det er for høye faste kostnader, så er det ikke lønnsomt. Vet du noe om priser?
 
Topp