Jeg har betalingsanmerkninger, har fast jobb men trekk i lønn. Prøver å få lån men det er vanskelig. Vurderer å starte et firma for å tjene mer men blir det problemer siden jeg har treff i lønn
Det er nok litt avhengig av hva du tenker å begi deg ut med. Tenker du selge timene og tjenestene dine rekker det i første omgang med ENK - som ikke koster deg noe å opprette.
Som Pong sier, så kan du fint opprette et ENK og selge timer eller tjenester.
Men et ENK er på mange måter bare en formalisering av deg som bedrift, så du vil nok få samme problem med å oppta lån hvis du trenger det til investeringer i bedriften.
Eneste jeg vet litt om er at det i AS er slik at det går direkte utover firmaets score om styreleder og/eller daglig leder har anmerkninger. Så om du har det og setter noen andre som styreleder/daglig leder så har det ingenting å si sammenlignet med et annet firma.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.