Pong
Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg tar utgangspunkt i dette for kjøp av tjeneste/elektronisk produkter av de som ikke er bokføringspliktig.
FOR 2004-12-01 nr 1558: Forskrift om bokføring
FOR 2004-12-01 nr 1558: Forskrift om bokføring
Regnskapsføreren ser helst at jeg betaler via vanlig faktura, men sier at måten jeg gjør det på også fungerer selvom det ikke er optimalt.
Enten er det lovlig eller så er det ikke lovlig. Ordet "optimalt" eksisterer ikke i lovverket. Dette er et godt eksempel på at mange regnskapsførere synser.
Er det noe spesielt man må forholde seg til om personen er under 18 da?
Det beste er vel å ringe Skatteetaten og be om en skikkelig svar på hvordan dette skal gjøres.
Ringte nettopp - tok 40 min å få svar på hva jeg mener er et simpelt spørsmål. Ble vel forklart hele skatteverket.
Konklusjonen min er at privatpersoner har lov til å sende faktura og disse skal jeg bokføre som vanlig i mitt regnskap. Det er opp til privatpersonen å selv ta ansvar for når hobby blir til næring var beskjeden jeg fikk. Dette gjelder ved kjøp av produkt.
Kjøper man tid kommer ansettelsesforhold inn, noe som fører til for mye papirarbeid for min del.
Hva er den enkleste måten for privatpersoner å sende faktura? Sendregning.no?
Ringte nettopp - tok 40 min å få svar på hva jeg mener er et simpelt spørsmål. Ble vel forklart hele skatteverket.
Konklusjonen min er at privatpersoner har lov til å sende faktura og disse skal jeg bokføre som vanlig i mitt regnskap. Det er opp til privatpersonen å selv ta ansvar for når hobby blir til næring var beskjeden jeg fikk. Dette gjelder ved kjøp av produkt.
Kjøper man tid kommer ansettelsesforhold inn, noe som fører til for mye papirarbeid for min del.
Hva er den enkleste måten for privatpersoner å sende faktura? Sendregning.no?