Beste måten å ta betalt for innhold

TKL

New Member
Hei, sorry om jeg poster dette i feil forum.

Jeg ønsker å sende besøkende til en skjult side med content etter en betaling. Hva er den letteste måten å gjøre dette på? 123ticket.com vet jeg tilbyr akkurat dette, men med hovedsakelig SMS-betaling og høye avgifter er ikke dette noe jeg ønsker.

Jeg vet også at man kan sende besøkende til en link etter betaling via Paypal, men hvordan kan jeg da forsikre meg om at ingen kommer inn på siden uten å ha betalt? Går dette, eller er det nok å bruke en skjult URL? Må jeg skjule siden for søkemotorer?

Håper dere skjønner hva jeg mener, og takker for svar. :)

TKL

New Member
Har du et eksempel på et slikt script? Tenkte å bruke WP da dette fungerer perfekt for formålet.

allegretto

Medlem
Viss du bruker Joomla:
Joomlapolis (Community builder) + DOCMAN + CBSubs (en veldig kraftig subscription-komponent)

TKL

New Member
Takk, men foretrekker Wordpress da en koder som skal hjelpe meg skal utvikle en WP plugin for sia.

Vil helst ikke at det skal inkludere noen medlemskap, betal X, bli tatt til siden via PayPal (eller annen betalingsleverandør), og vær der i f.eks. max 24 timer, og aldri ha tilgang igjen.

Litt off topic men har et annet spørsmål - trenger jeg å ha en refund policy på dette? Jeg ser på for eksempel software og ebook sider at dem omtrent alltid har 60 dagers return policy. Nå skal jeg på en måte selge enn informasjonstjeneste, jeg trenger vel ikke det da? Har prøvd å søke litt, men fant ikke noe.

Tusen takk for alle svar hittil :)

Sjefskoder

Sjefskoder
En enkel og kanskje den sikreste måten er å gjøre følgende om du skal benytte deg av sms:

1: Få kunden tll å skrive inn telefonnummeret sitt i et felt.
2: Når "send kode"-knappen er trykket på får kunden en sms med en kode.
3. Kunden skriver da in koden han har mottat.
4: Når han klikker på "send smskode", trekkes han på telefonregningen det denne tjenesten din skal koste.
5: Kunden sendes til "den skjulte"-siden.

For å få til dette trenger du først å fremst å leie deg en sms-gateway og ha en del php-kunskaper..

Har du både tilgang til en sms-gateway og php-kunskaper er ikke dette noe stort prosjekt :)

TKL

New Member
Ja en SMS-gateway som Sendega hadde absolutt vært enklest, men siden vil for det første være internasjonal rettet for alle land, og for det andre koste mellom 12 - 18$ (ikke fastsatt enda).
Ser for meg at de fleste foretrekker å da betale med kort via PayPal som de vet er sikkert, pluss at jeg regner med at Sendega tar en stor del av pengene uten å ha satt meg ordentlig inn i Sendegas priser.

TKL

New Member
Hva med dette:

Kundene betaler via Paypal og blir automatisk tatt til en side på domenet. Der må dem skrive inn epost-adressen sin for å få tilsendt en kode som er gyldig i f.eks. 24 timer. Dem skriver inn koden på siden dem ble sendt til, og får tilgang til siden med den koden.

Hva tror dere? Er dette enkelt å få lagd?

Topp