Beste fremgangsmåte for å få kunde til å betale

Hei!
Sitter å tester ut fakturabetaling og de fleste kundene betaler for seg.
Men hvordan går dere frem for å få trege betalere til å gjøre opp for seg?

2x purregebyr? inkasso? fakturakopier?

Pleier dere å ringe kunden eller går all kommunikasjon via post/e-post?

Inkassovarsel først og så inkasso. Om du er redd for å ikke få inn pengene kan du selge fordringen din til et inkassoselskap :)

river

Medlem
Det beste er å ringe, og si på en fin måte at du mangler en innbetaling fra dem. Deretter spørre dem når de har tenkt å betale. Da betaler nesten alle etter noe få dager fordi mennesker generelt synes det er ubehagelig å få slike telefoner ;)

Beergear.no

Medlem
Den ENKLESTE metoden er å bruke Klarna. Du selger, de driver inn pengene.
Koster deg ca 20 kr pr faktura, og 2-3% av summen. En del av dette kan dekkes inn av et fakturagebyr som belastes kunder som velger faktura.
Du får pengene dine fra Klarna uansett om kunden gjør opp for seg i tide eller ikke, også om kunden aldri gjør opp for seg. Du får pengene dine fra Klarna etter ca 2 uker.
Utrolig deilig å slippe å bruke tid på purringer!

U

UglyKidJoe

Guest
Koster nok litt mer med Klarna enn det du nevnte. I tilleg til det du nevnte må du også betale flere hundre kroner i månedsgebyr. Det med at du kan plusse på med fakturagebyr stemmer heller ikke ettersom det ikke er lov (står skrevet i vilkårene). Klarna plusser egen fakturagebyr og pengene tar dem selv.

Beergear.no

Medlem
Hvor har du dette fra?
Har du Klarna i en egen nettbutikk?
Har det slått deg at de kan ha forskjellige avtaler med forskjellige nettbutikker.
Ikke noe av det du sier stemmer med det jeg vet om Klarna i alle fall!

Sist redigert:
U

UglyKidJoe

Guest
Ble oppringt av en Klarna selger som ville tilby meg å ta i bruk Klarna på nettbutikken min, jeg ble opplyst av ham om det jeg skrev.

Vil du si at du har Klarna og at du ikke betaler noe månedsgebyr til dem og at du har lov til å belaste kunden fakturagebyr?

Beergear.no

Medlem
Så du påstår ting ut i fra en telefonsamtale?
Har du i det hele tatt lest vilkårene til Klarna?
Kan det hende du har misforstått litt i tlf?

Har Klarna i to nettbutikker og har brukt dem i flere år!

U

UglyKidJoe

Guest
Tja, da sitter du og jeg i samme bås. Både du og jeg påstår saker og ting utifra våre personlige opplevelser med Klarna. Det ser ut at verken du eller jeg kan gi noen fasitsvar når det gjelder Klarna og prisvilkårene de opererer med (det er helt åpenbart at ikke alle får samme priser og vilkår hos Klarna som du har).

Når det er sagt, det eneste jeg og alle de andre som ikke har flaks her i livet for å oppnå de vilkårene du har hos Klarna kan rette oss etter, er priser som står opplyst når en prøver å registrere seg for bruk av Klarna

Topp