Beste forum

kongen

kongemedlem
Hvilket forum er best av: phpBB, SMF og vBulletin (vBSEO)? Og hvorfor?

Hva er forskjellen på disse?

Hva var det som gjorde at du gikk for vBSEO Kenneth?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Av alle de 3 du nevnte har jeg testet alle fra frontend, men bare phpBB og vBulletin fra backend. Siden det er frontend som vil bli brukt 99% av tiden var selvfølgelig dette hva jeg prioriterte høyest.

Jeg synes vB er mer oversiktelig enn de andre, tilbyr flere funksjoner, er mer stabilt og er av bedre kvalitet. At det koster betyr at man også får med service, noe jeg benyttet flere ganger i oppstarten. vBSEO er også en fantastisk plugin som gir meg en masse små godsaker som du ikke får i phpBB (og om du skal få det til må det til seriøs hacking).

affi

Medlem
kongen: Noen grunn til at du ikke tok med IPB i listen?

Uansett, har brukt VB, IPB, SMF, phpBB, AnyBoard og ExpressionEngine-forumet både til frontend og backend på flere sider og konklusjonen min så langt er at om du kun skal ha et rent forum så er IPB å foretrekke. phpBB gjør nok også jobben men det har hatt så mange sikkerhetshull/spamhull at jeg har droppet det for godt.

VB er bra om du skal ha litt mer enn bare forum. Vi har for eksempel laget en Aksjespill-modul til VB på www.osloborslive.no-forumet vårt. Og på www.footballunlimited.no-forumet har vi brukt VB Portal-modulen til å la brukerne legge inn nyheter, osv.

Skal i gang med en ny forum/nyhetsside litt utpå nyåret og da går nok valget på ExpressionEngine når de er klare med versjon 2 om forhåpentligvis ikke så lenge. Vi har brukt ExpressionEngine til blant annet Nordsjørittet.no - for folk flest.

Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Kenneth: Takk for info! Er enig i at vB ser bra og oversiktig ut i frontend.

Affi: Grunnen til at jeg ikke tok med IPB (eller de andre du nevnte) var at de eneste forumene jeg kjenner til er de tre jeg nevnte (phpBB, SMF og vBulletin). Jeg kjenner til disse tre pga at disse navnene står på nesten alle forum jeg har vært på. Hvilket stort forum bruker IPB? Er IPB rask nok til en brukermasse på 3-4 tusen brukere?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Jeg vet at forumet.no bruker IPB

Forumstatistikk
Board Stats
Våre medlemmer har skrevet totalt 529 472 innlegg
Vi har 23 130 registrerte medlemmer
Vårt nyeste medlem er FreddyG
Totalt 1 111 brukere var pålogget 24. March 2008 Monday 19:24 og det er rekord!!

Dette er kopiert nederst fra forumet.no

Off-topic.no (Powered by Invision Power Board) bruker ipb
ca 2,500 brukere

hørte for lenge siden at Offtopic.com også bruker ipb som har 201,106 brukere men kan godt hende dette ikke stemmer

Topp