Kjapp og trygg hosting for Wordpress

beste domenehost for en noob

MobyDick

New Member
enkelt og greit, skal lage en enkel wordpress skit og trenger et domene (det er ledig). hvor bør man kjøpe? hva trenger jeg av lagringsplass osv? blir enkle saker.. ikke noe fancy smanchy greier.

cgi scripts, ssi, mysqxl 5? er det noe man bør betale ekstra for?
 

picxx

Well-Known Member
Du trenger litt lagringsplass for å lagre skiten og domenet bør du helst kjøpe hos en registrar.
 

MobyDick

New Member
takker, så det. så noe som het BlueHost, men antar det er samme ulla som Host1.

så mao laster jeg ned fra wordpress.org (ble opplyst om at det ikke var samme som .com), installerer og så kan jeg laste hele skiten opp til host1, uten FTP og alt det der?
 

adeneo

Medlem
BlueHost er en utenlandsk billigleverandør av hosting, med servere stort sett lokalisert i California, mens Host1 er en Norsk host med servere i Norge, og som blant annet er til dels aktive her på forumet.
BlueHost har så å si ingen kundestøtte, e-post blir sjeldent besvart, og du får ingen teknisk støtte der i gården, mens Host1 ser ut til å svare på henvendelser i løpet av fem minutter uansett når på døgnet man kontakter de, og har også god teknisk innsikt, og er svært behjelpelige.

For de aller fleste tilfeller vil Host1 være et bedre valg enn BlueHost IMHO.

Ser at Host1 tilbyr Fantastico på sine webhotell, som i utgangspunktet gjør Wordpress til en "ett klikks" installasjon.
Det eneste du trenger å gjøre er å klikke på Fantastico knappen, fylle ut noe generell informasjon, og vips så er du i gang, selv om jeg nok kanskje ville installert WP manuelt via FTP i stedet for å få ting litt mer kustom, med theme's og innstikk og slikt, men må innrømme å aldri ha brukt Fantastico, så det er mulig det kan gjøres der også ?
 

Travellingman

Nettgrunder
Hostgator har *veldig* bra support, men hvorfor velge en Amerikansk host på Norske sider?

Dette har vært diskutert opp og ned i mente her på forumet og det er ikke noe problem å bruke amerikansk host. Jeg bruker begge deler.

Og MobyDick du kan gjerne sjekke ut BloggHotell.no også som er en veldig grei plass for WordPress blogger ;)
 
Topp