Beste CMS for side til bedrifter

Anders

Medlem
Hva vil dere si er den beste CMS'en for bedrifter? Tenker hovedsaklig en side med kun bedriftspresentasjon, noen form=kontakt og mulighet til å bruke php-script.

Tenker på å bare slenge opp en wordpress, men finnes det bedre?

Ståle

Medlem
Personlig bruker jeg wordpress til så og si alt, og har med hell brukt det til bedriftsider også. :)

Ståle

Medlem
Vel, standard er Joomla "kraftigere" i form av flere funksjoner, men WP kan så og si bygges ut i det uendelige, og når det kommer til en enkel bedriftside så trenger man så absolutt ikke noe kraftig CMS.

Ståle

Medlem
Men Wordpress må oppgraderes ofte med hensyn til hackere.

Det må jo stort sett de fleste kjente CMS. Forøvrig så syns jeg selve oppgraderingen er så lett i WP nå at det ikke er noe stress. Det er snakk om et klikk. :)

picxx

WF 09
Det hele koker vel egentlig ned til hvilket verktøy du som utvikler er mest fortrolig med.
Personlig bruker jeg wordpress, da jeg begynner å bli litt fortrolig med dette og koster heller på meg litt ekstra support i form av hyppige oppdateringer av system og plugins istedet for å begynne å rote med noe jeg overhodet ikke har peiling på.

zapotek

Medlem
Joomla er vel ikke noe mer hackersafe. Kraftig og kraftig? Jeg synes ihvertfall at sider laget i Joomla laster tregere enn Wordpress sider. Definer gjerne hva du mener en kraftig løsning står for?

Uansett en enkel bedriftsspresentasjonsside trenger ingen kraftig løsning.

Gaasehud

Medlem
Vil tilføye at WP ikke kan oppgraderes automatisk om du har safemode off. Altså kan du ikke bare klikke de få klikkene Ståle snakker om, men laste ned manuelt og slette/overskrive filer selv. Om kunden skal gjøre dette kreves det litt kunnskap. Poenget med dette er at one.com har safemode off, og flere bedrifter bruker nettopp denne hosten for "enkle sider". En farlig svakhet hos one.com.

zapotek

Medlem
Safemode off hos One

Vil tilføye at WP ikke kan oppgraderes automatisk om du har safemode off. Altså kan du ikke bare klikke de få klikkene Ståle snakker om, men laste ned manuelt og slette/overskrive filer selv. Om kunden skal gjøre dette kreves det litt kunnskap. Poenget med dette er at one.com har safemode off, og flere bedrifter bruker nettopp denne hosten for "enkle sider". En farlig svakhet hos one.com.

Dette er jo reint sjøsprøyt, etter WP 2.7 kan du også hos one.com oppgradere med 1 klikk. Før denne versjonen måtte du oppgradere manuelt som hos alle andre webhotell på kloden...

Serverne til One står forøvrig ikke med safemode av, men *på*.

Gaasehud

Medlem
@zapotek: takk for pekepinn, det var *på* jeg mente, derfor det ikke fungerte før. Du har sikkert rett i at dette nå fungerer for WP, jeg skal teste nå. Uansett har dette lenge vært et problem for meg, men nå er det kanskje fikset. :)

EDIT: Før har jeg ved automatisk oppgradering fått beskjed om at safe mode ødelegger, men nå får jeg ikke det. Derimot står "Pakker ut kjerneoppdateringen" veldig lenge – skal det være slik?

Topp