Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Besøk på nettside variasjon

webmannen

Medlem
er det noen som kan forklare at jeg har kjempe stor variasjon på besøkstallene i nettbutikken min?
En dag er det 130, neste dag 50. Noen som kan gi litt info om dette?
 

picxx

Well-Known Member
Tallene er så lave at det vil være umulig å sette fingeren på noe konkret.
Skaff deg et statprogram og se hvor du får referrals fra, så ser du hvor trafikken kommer fra.
 

Msites Ltd

Livsnyter
er det noen som kan forklare at jeg har kjempe stor variasjon på besøkstallene i nettbutikken min?
En dag er det 130, neste dag 50. Noen som kan gi litt info om dette?

Nei, ingen kan gi noe info om dette før man ser litt statistikk etc og gjør analyser.

Som Picxx sier - så er det jo ikke all verden med trafikk - og isolert sett er ikke en variasjon på 50-100 besøkende så mye.
 

webmannen

Medlem
Dette er jo helt feil. Tydeligvis folk som ikke har hatt statistikk på universitetet her.

Jeg har statistikkprogrammer som kan se hvor de besøkende kommer i fra.

Og vet at de fleste kommer fra google ( søker på ting på nettsiden)

Mitt spørsmål er hvorfor er det færre som søker på disse tingene f.eks hver torsdag og fredag. enn resten av uka.
 

picxx

Well-Known Member
Hva er det som er feil? Det er jo ingen som har gitt deg noe svar.
Hårsår typppe...kanskje best om du heller gir oss svaret?
 
Torsdag og fredag (og dels lørdag) er dager da jeg opplever lav trafikk. Det har nok litt sammenheng med langåpent på torsdag (hadledag) og fredag som er en sosial dag samt at mange har en del å gjøre etter uka. Søndag er som regel den beste dagen i uka, og da man har mest tid til å leke med PC'en. Dette gjelder nok ikke alle nisjer, men slik har det vært for meg i flere år. Store variasjoner er vanlig, men jeg mener altså at dette handler om vanene til den gjennomsnittlige nordmann.
 
Sist redigert:

webmannen

Medlem
Takk for et ordentelig svar Magnus Tangen. Det var et slikt svar jeg søkte.
til PIXX. Gjentatte ganger opplever jeg å få svar fra gjerne de samme brukerene her på forumet. Disse brukerene forteller gjerne at det ikke er mulig å svare på det jeg spør om/ kommer med negative svar.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er jo helt feil. Tydeligvis folk som ikke har hatt statistikk på universitetet her.

Jeg har statistikkprogrammer som kan se hvor de besøkende kommer i fra.

Og vet at de fleste kommer fra google ( søker på ting på nettsiden)

Mitt spørsmål er hvorfor er det færre som søker på disse tingene f.eks hver torsdag og fredag. enn resten av uka.

Hva er feil? Hvis du har statistikk og er har en så super statistikkutdannelse fra universitetet kan du vel sikkert svare på dette selv.

Du ber jo bare om antakelser med ditt spørsmål uten å komme med noe info å basere ting på....
 

picxx

Well-Known Member
til PIXX. Gjentatte ganger opplever jeg å få svar fra gjerne de samme brukerene her på forumet. Disse brukerene forteller gjerne at det ikke er mulig å svare på det jeg spør om/ kommer med negative svar.

Du får jo ikke spesifikke svar om du ikke svarer på de spesifikke spørsmål som følger et spørsmål som man gjerne stiller. Et generelt svar om at norges befolkning sitter forran pc'en til forskjellige tider trenger du vel neppe noen her inne til å fortelle deg?
 

Tonny Kluften

Administrator
Ikke rart det er krig i verden... noe vits i å kjekle for slike småting da?

En dag er det 130, neste dag 50. Det var veldig lite å bygge et svar på. Men når du opplyser at det skjer på visse ukedager så er det som Magnus sier, visse dager så er ikke folk interessert i visse temaer. Men når du ikke har flere pr.dag så kan det uansett bli store prosentvise forskjeller.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
[Off-topic]
Torsdag er fiskedag i norske heimer. Taco hører til fredagen. Jommen ikke rart man bruker lørdagen for å søke etter oppskrifter til risgrøt.
[/Off-topic]

Jeg har nettsider med god trafikk mot slutten av uken, så dette er nødt til å variere.
 

zapotek

Medlem
Trodde tirsdag var balldag jeg....

Forøvrig: JA selvfølgelig er det variasjon i nett-trafikken fra dag til dag. Lørdager er den dagen folk flest har tid til å lage god mat - ergo har matsider mest trafikk på lørdager. Jobbrelaterte nettsider har naturlig nok mest trafikk på formiddagene i ukedager. Osv osv osv..

Nå er det sånn at andre variabler som påvirker nett-trafikken din er det kun DU som har forutsetninger for å vite, da du gir oss absolutt nada informasjon om verken besøksstatistikk eller eventuelle tiltak du har gjort for å øke trafikken i de dagene besøkene svinger. Hvis du f.eks. kjøper 50 klikk fra Adwords på mandag og 0 på tirsdag blir det LITT vanskelig for oss å forklare forskjellen i trafikk mellom de 2 dagene dersom du ikke opplyser oss om dette....
 
Sist redigert:
Topp