Besøk fra googlesøk - bumpy ride fra 9 og 10 oktober?

Boo

Medlem
Par sider har hatt en liten jevn oppgang uten at det skulle finnes noe grunn for det ( ikke blitt oppdatert på lenge),
mens en side har hatt opptil 5x mer trafikk fra google søk enkelte dager (ca 2 ganger i uken)

En av sidene i signaturen min sier følgende:
Jevn økning fra 4-9 oktober. (fra 10 unike om dagen til 50 )
9 oktober peak
Fritt fall fra 9 - 13 oktober (problem med analytics koden 13-15okt)
Normal trafikk fra 17. oktober.

Men det var jo oppdateringer og arbeid i selve analytics hele den helja

Men jeg har mye tall som tyder på at penguin (eller noe)ble testet før den ble sluppet helt.
I analytics og webmastertools har det vært veldig ustabilt i snart 6 uker.
Jeg ser mange besøkstopper i hele september og starten av oktober som nå utgjør normalen.
Alle mine sider har en viss økning i både besøk og google treff, de fleste ligger på 70-150% og jeg ser en tydelig stabilisering i besøkstall. Dette er snakk om sider med 200 - 4000 unike besøkende pr side i mnd så det skal jo ikke fryktelig mye til for at pilene endrer retning.

knippsen

Medlem
Jeg merket et hopp på en side jeg har der nesten alle kommer fra googlesøk 13. oktober. Hoppet plutselig med rundt 30% i forhold til daglig gjennomsnitt, og har holdt seg så høyt siden. Klager ikke, men mistenker samtidig at noe er galt.. Har merket en svak oppgang i adsenseinntekter siden den datoen også, men ikke en oppgang som er forholdsmessig med økningen i besøkende.

mistenker samtidig at noe er galt..

Penguin og andre oppdateringer blir jo som regel "rullet" ut i bolker og noen testes også i mindre skala (live), så jeg tror det er en sammenheng, i dag peker grafen jeg postet i går enda høyere oppover så det virker til å være normalen. Så vidt jeg husker så blir det rapportert om ustabilitet rundt slike oppdateringer.

Alle mine peak i hele september og oktober utgjør nå normalen, jeg har mindre topper og mye høyere stabilitet både i analytics og webmastertools, samt lavere fluktprosent og lengre besøkstid. Noe som er gull mtp på seo.

Erlend

Medlem
Det kan virke som at konkurransen i visse søkeord har blitt mye høyere, og at engelske nettsider nok en gang hopper opp i resultatene.

Topp