Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Begynner å bli sliten etter mye arbeid og liten avkastning

eplebiten

Medlem
Heisann,

etter en lengre tid hvor jeg har vært en anonym leser, så fant jeg ut at det var på tide at jeg registrerte meg her.

Jeg har i dag en liten nettbutikk og noen få nettsider som er knyttet sterkt opp mot hverandre ved at nettsidene finansieres av nettbutikken samtidig som de er markedsføringskanaler for butikken.

Men nettsiden som skal være flaggskipet har hittil hatt en suksess som ikke har blitt like vellykket som jeg har ønsket. Per i dag benytter jeg Adwords for markedsføring på web og jeg har lagt inn reklame på Kvasir. Begge disse har hatt en grei effekt (Kvasir viser seg som den med den beste effekten hittil) som jeg hittil har vært fornøyd med. Jeg har også tidligere benyttet Facebook som hadde en helt grei effekt, men en del lavere enn de to andre.

Jeg har i det siste arbeidet forholdsvis mye med macnytt.no (nyhetsbloggen og flaggskipet), men opplever ikke den veksten som jeg gjerne skulle hatt. Som mange kanskje forstår, så er jeg ikke fornøyd med dagens situasjon og ønsker derfor å komme frem til noen mer effektive markedsføringskanaler.

1. Jeg har nå kommet frem til blant annet at jeg trenger mer fokus, og tenkte at jeg skulle starte noen mindre konkurranser for å trekke flere gjevnlige lesere til siden.

En slik konkurranse kan for eksempel gjøres som følgende:
Jeg varsler på forhånd at jeg vil starte med konkurranser. Men disse konkurransene vil gjøres tilgjengelige ved et tilfeldig valgt tidspunkt med en begrenset varighet. Dermed må de aktivt oppsøke nettsiden flere ganger for å kunne delta.

Et problem som vil være svært begrensende her er nok at jeg allerede ikke har nok lesere til at dette vil kunne ha noen stor effekt når det gjelder målet med å nå ut til flest mulige.

2. Jeg tenkte også å gi en bæreveske for et nytt merke jeg fører til Mac1 ettersom jeg retter meg først og fremst mot de som bruker Mac. Denne vil da bli brukt i artikkelkonkurransen deres.


Jeg mer selv at bloggen er forholdsvis god med noe mer nyheter enn blant annet Mac1 og ITAvisen har som er relatert til Mac, og jeg klarer å produsere forholdsvis bra med innhold. Selv om dette kan variere litt fra dag til dag. Så jeg tror ikke det er innholdet som er problemet. Jeg tror jeg rett og slett må oppnå mer fokus på bloggen blant Mac-brukere, og det er på dette området jeg har problemer.

Ellers er jeg nå tom for flere ideer, så jeg håper at noen kunne gi meg noen gode råd.

Med vennlig hilsen

Eplebiten
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette jeg kommer med nå er en subjektiv vurdering og du får bruke den som du har lyst. Men, jeg har vel inntrykk av at Mac er for kreative sjeler, dvs man også kanskje forventer et nettsted med litt mer uttrykksfull grafikk og bilder. Noe jeg i alle fall forventet!
Større bilder og mer grafikk, få frem RSS bedre og få opp et nyhetsbrev! Hvis du kan klare å gjøre hver bruker lojal og få hver leser til å konvertere bedre er det et godt utgangspunkt. I tillegg vil en leser som får tilført verdifulle ting lettere kunne anbefale nettstedet til andre.
At du har en nettbutikk finner jeg rett og slett ikke ut av ved å gå inn på siden! Det burde lyse opp mot meg på en eller annen måte! Fjern adsense og send kundene til nettbutikken din istedet for å sanke inn småmynt fra adsense!
 

picxx

Well-Known Member
Som msites sier, fjern adsense og sett heller opp egne "adsense" annonser som tar brukeren enten rett til et produkt i butikken din, eller til selve butkken.
Du har også en mengde eksterne linker i postene dine. Prøv å hold dette på et minimum, mens du omtaler produkter/nyheter som kan knyttes til et bestemt produkt i butikken din, og link istedet til dette.
Fjern også annonsen til optimalprint (medmindre det er en samarbeidspartner), og link til nettbutikken din.


Når du driver feederlogger/sider for egne produkter skal du ikke ha annonser for annet et egne produkter, medmindre det er en samarbeidspartner, eller du har en meget god avtale med annonsør.

Du kunne jo også tenkt på å opprette flere feederblogger i mindre nisjer, gjerne på gartishoster. Hva med ipodgadgets.blogger.com eller macgadgets.blogger.com ... fyll dem med en masse crap med en mengde nøkkelord, og jobb en stund med interlinkingen. Etter en stund er det en ren feederside til sjappa di.

Når det gjelder konkurranser er det vel ikke så stor vits i dette om utsiktene til deltakelse i konkurransen ikke er flere enn man kan telle på fingrene. (som et eks. kjørte glugg en konkurranse på en eller annen pc til en verdi av 2500.- som ble trekt i går......7 deltakere...og bortkastede penger).

Jobb med SEO og trafikk. Om du jobber iherdig, vil salget i nettbutikken ta seg opp proporsjonalt med trafikken til de feedersidene du har.

Lykke til. :)

(Og ja, dette var også en subjektiv vurdering, og ingen fasit..)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Enig med begge innringere her. Og når det kommer til konkurranser er det greiest å gi bort noe som er gratis for deg, men som likevel kan ha stor verdi for andre. Jeg ga bort noen gratis wordpress-themes for å få flere RSS-abonnenter, og det funket greit. Fikk vel 30 nye på grunn av det.

For meg var jo dette en gratis premie, men for andre kunne jo premien ha en verdi på $99, eller 500 NOK.

Kan du ikke gi bort noe vi Mac-brukere trenger da? Som support på installasjon av Sim City 4 for eksempel? Det kunne jo jeg trenge..

Forøvrig ville jeg ha forsøkt å fått et unikt design på siten. Vi macbrukere er kresne på design, siden mange av oss jobber med det vettu.. Bruk litt cash på dette. For å tjene penger må man bruke penger vettu.

Lei inn noen som er skikkelig bra på bloggdesign og bruk litt energi på å bygge opp en skikkelig strategi for hvor du vil med nettsiden. Jeg har en drøss kunder som bare "vil ha en nettside", men som ikke har en anelse om hva de skal bruke den til.

Hvorfor skal vi besøke siden din? Du må ha et klart svar på dette!
 

Ctech

Medlem
Hei,

Jeg er stor mac'r jeg lever på Mac Rumors: Apple Mac Rumors and News You Care About og AppleInsider | Apple Insider News and Analysis, og av og til innom The Unofficial Apple Weblog (TUAW). I tillegg er jeg mye på Engadget som også har en del mac nyheter.

Jeg kjenner til mac1.no, men her kommer nyheter for sakte i forhold til utenlandske sider, så jeg holder meg på de.

Så en bruker som meg skal de mye til å flytte over til en norsk side om mac.

I forhold til designet ditt så er dette ok, men ikke noe spessielt. Som sakt jeg er mac bruker, og utseende er viktig for meg. Stikkord, enkelt, brukervennlig, pent, design.

Jeg vet ikke hvor lenge du har prøvd å få lesere til sidene dine, men hvis du har nevt sidene dine på IRC kanaler og forum. Og leserene ikke kommer tilbake etter de har vært der en eller to ganger, da gjør du noe feil.

Jeg ville tatt en uke å skrevet på alt av forum som er i Norge som har med It og mac og gjøre, spør folk hva de synes om siden din(slik at de sjekker den ut for å hjelpe). Send til alle på email listen din, msn listen, IRC kanaler (ikke spam, men be om feedback). Samtidig så passer du på å ha masse artikler klare til publisering den uken, og kanskje med en konkuranse av en slags type slik at dine besøkende ser at de oppdateres gjevnlig. Samtidig så får du et 10 talls venner til å hjelpe til å skrive kommentarer til artikler denne uken, slik at det igjen ser ut som for nye besøkende at dette er en aktiv side. Kjør også hardt med annonser og slikt.


Funker ikke et slikt kjempe støt for å få trafikk, så burde du kanskje skrinlegge prosjektet ditt.

Lykke til
 

picxx

Well-Known Member
Funker ikke et slikt kjempe støt for å få trafikk, så burde du kanskje skrinlegge prosjektet ditt.

Lykke til

Dette er ikke noe fremstøt, det er en masse forespørsel om design og om kompisen kan titte innom siden din. Fortelle meg nå hvem av disse som kommer til å storme til butikken og kjøpe en masse utstyr.

De som er såpass at de kan svare på design, har nok litt over 10 i Iq, og kompisene kommer jo innom siden bare for å titte. Hvor er sales punchen i dette da.... nooooo! sales punch... no sales! så enkelt som det!
 

Ctech

Medlem
Det er muligens jeg har missforstått. Og etter en del øl, nå kan det hende jeg gjør det alt bare værre.

Men slik jeg skrev det så var det for å komme med forslag slik at han kan få en ny bulk med kontinuerlige brukere, som kan rekommendere siden til andre. Dette da bli en ny større bruker base. En kontinuerlig bruker base som vokser, må da kunne være et godt grunnlag til en kunde base ved hans butikker.

Mente ikke at det han nå gjør er et fremstøt. Men uansett hvem som ser siden, så er det potensielle lesere og kunder.

Når jeg kommer til et forum, det første jeg ser etter er antall innlegg. Og hvor mange innlegg det er pr dag ca. er det få innlegg pr dag, så gidder jeg ikke sjekke siden igjen. Så for meg er det viktig at det allerede er aktivititet. Derfor gav jeg de tipsene, for å*at det skal se ut som det er stor aktivitet.

uansett, nå skal jeg legge meg... får håpe det ikke blir for stor hangover... Eric Clapton konsert med fler i morgen i Hyde Park, London....

ha en fin kveld. alle sammen...

PS!1 Beklager hvis jeg har missforstått problem stillingen.
 

Ctech

Medlem
Dette er ikke noe fremstøt, det er en masse forespørsel om design og om kompisen kan titte innom siden din. Fortelle meg nå hvem av disse som kommer til å storme til butikken og kjøpe en masse utstyr.

Jeg sier ikke at disse som kommer til sidene for å hjelpe, eller venner er de som vil være hans fremtidige kunder. Men å skaffe nye brukere/lesere av siden, vil kunne skaffe nye brukere i fremtider gjennom "word of mouth".

Disse som kommer pga av folk anbefaler siden, disse er mennesker som er mulige kunder.

igejen, hvis jeg har missforstått så beklager jeg. Og det er godt mulig jeg ikke er så god til å*formulere meg på norsk. Beklager dette, men har bodd en del år i England nßå, så føler meg mer komfertablel med engelsk faktisk ...
 
Topp