Hei!
Holder på å planlegge en presentasjon for en bedrift jeg jobbet for i litt yngre dager. Kjenner ikke sjefene personlig, men vi er "friends på facebook".
Bedriften er et lokalt bakeri, med et par kafeer.
Bakeriet har ingen nettsatsing - verken facebook eller nettside. Siden jeg er student og ønsker å vise hva jeg kan innen SEO og webutvikling er dette en perfekt mulighet. Det jeg sliter med er hvordan jeg skal vise fram at de trenger en omfattende nettsatsing. Jeg har tenkt på dette i hele natt, samt hvordan jeg skal prise dette. Har kommet til følgende:
- Gi en totalpris for nettstedet, ca 8000,- avhengig av hva de vil ha.
- Månedlige kostnader, ca 4 arbeidsdager. Dette er vedlikehold, skriving av artikler (100-600) ord, samt booste opp facebook-likes. I tillegg ha dialog på facebook, arrangere konkurranser, samt kampanjer.
Prisen blir da:
8000,- etablering og ca 4000 kr/mnd
Totalpris 1 år: 48 000
Jeg vet at de vil bli avskrekket av disse prisene, men må prøve overtale de. Har tenkt å nevne eventuelle kampanjer - f.eks om noen liker oss på facebook kan de hente 1-3 boller, siden vi liker de også. Tenkte også å ta med at de vil aldri få en slik mulighet igjen, for jeg er dypt engasjert i dette prosjektet for å vise hva jeg kan - og vil gjøre mitt beste for å få en knallgod første referanse. Jeg må overbevise at de får mersalg (ROI) av den nettlige satsingen, men vet ikke rett strategi.
Høres dette feil ut? Priser jeg meg for lavt\høyt? Hva ville du sagt om en student kom å krevde 48 000,- for at din bedrift skulle på nett? Burde jeg hyle ut om avanserte ting SEO, Google Places o.l? Burde jeg nevne annonsekostnader som vil komme (facebook-ad)?
Det er store muligheter her for personlig utvikling, føler at jeg klarer å sprette facebooksiden til 3000 tilhengere på et par dager, med innbyggertall på ca 19000.
Holder på å planlegge en presentasjon for en bedrift jeg jobbet for i litt yngre dager. Kjenner ikke sjefene personlig, men vi er "friends på facebook".
Bedriften er et lokalt bakeri, med et par kafeer.
Bakeriet har ingen nettsatsing - verken facebook eller nettside. Siden jeg er student og ønsker å vise hva jeg kan innen SEO og webutvikling er dette en perfekt mulighet. Det jeg sliter med er hvordan jeg skal vise fram at de trenger en omfattende nettsatsing. Jeg har tenkt på dette i hele natt, samt hvordan jeg skal prise dette. Har kommet til følgende:
- Gi en totalpris for nettstedet, ca 8000,- avhengig av hva de vil ha.
- Månedlige kostnader, ca 4 arbeidsdager. Dette er vedlikehold, skriving av artikler (100-600) ord, samt booste opp facebook-likes. I tillegg ha dialog på facebook, arrangere konkurranser, samt kampanjer.
Prisen blir da:
8000,- etablering og ca 4000 kr/mnd
Totalpris 1 år: 48 000
Jeg vet at de vil bli avskrekket av disse prisene, men må prøve overtale de. Har tenkt å nevne eventuelle kampanjer - f.eks om noen liker oss på facebook kan de hente 1-3 boller, siden vi liker de også. Tenkte også å ta med at de vil aldri få en slik mulighet igjen, for jeg er dypt engasjert i dette prosjektet for å vise hva jeg kan - og vil gjøre mitt beste for å få en knallgod første referanse. Jeg må overbevise at de får mersalg (ROI) av den nettlige satsingen, men vet ikke rett strategi.
Høres dette feil ut? Priser jeg meg for lavt\høyt? Hva ville du sagt om en student kom å krevde 48 000,- for at din bedrift skulle på nett? Burde jeg hyle ut om avanserte ting SEO, Google Places o.l? Burde jeg nevne annonsekostnader som vil komme (facebook-ad)?
Det er store muligheter her for personlig utvikling, føler at jeg klarer å sprette facebooksiden til 3000 tilhengere på et par dager, med innbyggertall på ca 19000.
Sist redigert: