peterandrej
pensjonert moderator
Var på tide med et nytt og bedre utseende på Bloggdesigns.no fant jeg ut så tidlig som i Januar en gang. Så da har jeg styrt litt de siste ukene, sånn inn i mellom alt annet jeg har å gjøre, med å lage noe som kommuniserer “bedrift” mer enn “blogg” (som jeg jo kommuniserte med det forrige). Og jeg synes jeg lyktes rimelig godt med å få en mer “corporate” look på siden:
Forsiden (over) har en “artig” call-to-action greie øverst, med enkle linker til viktige sider rett under. På bunnen finner du prosjekter til venstre og bloggdelen til høyre.
Enkeltsider, deriblant blogginnleggene, har egne looks:
—-
Jevnt over var målene omtrent disse:
* Få siden til å se mer ut som en bedriftsside enn en blogg (dette var kanskje det viktigste).
* Beholde fargeskjemaet fra det forrige (for jeg synes den blåfargen er ganske fin).
* Opprettholde lesbarheten på bloggen med stor font og behagelig grånyanse på teksten.
* Gjøre “bedriftsdelen” litt mer selgende og oversiktlig.
* Informere om priser (nesten viktigere enn noe annet. Jeg svarer på de samme spørsmålene daglig. Like greit å gi folk en pekepinn rett på nettsiden.)
* Holde andelen pynt og designvissvass på et minimum (jeg fordrar ikke “overlessede” sider).
Siden jeg har jobbet med dette sånn fra-og-til mellom kundesider og møter og telefoner og trening og helger og sånn, så vil det ikke forundre meg om det finnes en og annen bug her og der. Så du får si ifra hvis du ser noen. Dessuten har jeg ikke hatt tid til å skrive bedre tekster på bedriftsdelen ennå, så det er litt amatørmessig det som står der (les: mye høytsvevende fjas), men jeg får ta det etterhvert.
Spørsmål 1:
Hva synes du? Kom jeg i mål? Forslag til forbedringer? Spør deg selv: Hadde jeg kjøpt noe fra denne siden?
Spørsmål 2:
Kloke hoder kan lese på siden "priser" at min timepris nå er 800 pluss mva, og det er intet mindre enn en 100% økning. Tanken er denne: Jeg priser meg høyt for å gi et signal om at jeg koster penger, men at min kompetanse er verdt det. Dessuten priser jeg meg ut av "kjedelige" småoppdrag som jeg uansett aldri tar eller har tid til. Men mer viktig: Jeg har nå muligheten til å gi rabatt og kjøre kampanjer. Jeg kan for eksempel gi 50% rabatt en måned til alle som heter Lars, uten å egentlig "tape" noe på det. Dessuten har jeg en margin for å kunne forhandle med kunder.
Nå kan jeg gi kunden et tilbud (altså gå ned i pris), men likevel komme godt ut av det. Noen som har synspunkter på denne pristaktikken?
Forsiden (over) har en “artig” call-to-action greie øverst, med enkle linker til viktige sider rett under. På bunnen finner du prosjekter til venstre og bloggdelen til høyre.
Enkeltsider, deriblant blogginnleggene, har egne looks:
—-
Jevnt over var målene omtrent disse:
* Få siden til å se mer ut som en bedriftsside enn en blogg (dette var kanskje det viktigste).
* Beholde fargeskjemaet fra det forrige (for jeg synes den blåfargen er ganske fin).
* Opprettholde lesbarheten på bloggen med stor font og behagelig grånyanse på teksten.
* Gjøre “bedriftsdelen” litt mer selgende og oversiktlig.
* Informere om priser (nesten viktigere enn noe annet. Jeg svarer på de samme spørsmålene daglig. Like greit å gi folk en pekepinn rett på nettsiden.)
* Holde andelen pynt og designvissvass på et minimum (jeg fordrar ikke “overlessede” sider).
Siden jeg har jobbet med dette sånn fra-og-til mellom kundesider og møter og telefoner og trening og helger og sånn, så vil det ikke forundre meg om det finnes en og annen bug her og der. Så du får si ifra hvis du ser noen. Dessuten har jeg ikke hatt tid til å skrive bedre tekster på bedriftsdelen ennå, så det er litt amatørmessig det som står der (les: mye høytsvevende fjas), men jeg får ta det etterhvert.
Spørsmål 1:
Hva synes du? Kom jeg i mål? Forslag til forbedringer? Spør deg selv: Hadde jeg kjøpt noe fra denne siden?
Spørsmål 2:
Kloke hoder kan lese på siden "priser" at min timepris nå er 800 pluss mva, og det er intet mindre enn en 100% økning. Tanken er denne: Jeg priser meg høyt for å gi et signal om at jeg koster penger, men at min kompetanse er verdt det. Dessuten priser jeg meg ut av "kjedelige" småoppdrag som jeg uansett aldri tar eller har tid til. Men mer viktig: Jeg har nå muligheten til å gi rabatt og kjøre kampanjer. Jeg kan for eksempel gi 50% rabatt en måned til alle som heter Lars, uten å egentlig "tape" noe på det. Dessuten har jeg en margin for å kunne forhandle med kunder.
Nå kan jeg gi kunden et tilbud (altså gå ned i pris), men likevel komme godt ut av det. Noen som har synspunkter på denne pristaktikken?