Hei alle sammen, jeg har et par spørsmål angående et problem jeg har. For 2-3 måneder tilbake fikk jeg en melding av en kompis om å lage en logo til en person, dette vil jeg få betalt for. Etter et par dager ble jeg ferdig, vi lagde en avtale med ''personen'' for å møte og skrive en kontrakt. Kontrakten var at vi gir fra oss retten til de to logoene som vi har lagd og at vi skulle få betalt for arbeidet. Kompisen min skrev under på alle kontraktene, men det gjorde ikke jeg fordi han skulle ''representerer'' oss.
Problemet er at her om dagen fikk jeg vite fra kompisen min at personene som kjøpte logoene våre ble ''douche''. Han ville ikke betale for arbeidet vårt fordi han mener vi ikke betalte MVA, noe jeg er usikkert på hva han mener. Her er hva kompisen min sendte til meg :
''Husk at dere ikke betaler mva da, og da er det ikke krav at vi heller betaler
en faktura på 500kr og en på 700kr
totalt 1200kr''
Er det noen som vet hva jeg kan gjøre i denne situasjonene her?
Problemet er at her om dagen fikk jeg vite fra kompisen min at personene som kjøpte logoene våre ble ''douche''. Han ville ikke betale for arbeidet vårt fordi han mener vi ikke betalte MVA, noe jeg er usikkert på hva han mener. Her er hva kompisen min sendte til meg :
''Husk at dere ikke betaler mva da, og da er det ikke krav at vi heller betaler
en faktura på 500kr og en på 700kr
totalt 1200kr''
Er det noen som vet hva jeg kan gjøre i denne situasjonene her?