Jeg bruker idag
-Paypal : nr1
-Klarna konto & faktura nr3, må vente noen uker på oppgjør, men har fått tilbakemeldinger om at noen valgte meg fremfor en konkurrent fordi jeg tilbydde klarna.
-Payson epost faktura med betalingslenke (Visa/MC) nr4, ligner på paypal, men svenskt. Ca samme prisnivå som paypal. Negativt at payson foreløpig bare støtter SEK og det koster 10,- å ta ut saldoen, men den er grei å bruke ved spesielle tilbud eller folk som ikke vil bruke paypal.
-Forskuddsbetaling, Svært sjeldent brukt.
-Postoppkrav, nr2. Mange som liker denne måten, og jeg har ikke hatt særlig mye negative erfaringer enda.
Synes selv det egentlig er litt for mange valg, men det er fordeler og ulemper med alle disse betalingsmåtene og mulighetene kundene får se kommer ann på hvilken transportmetode de ønsker seg.
Vi setter sammen unike løsninger for alle våre kunder som man kan skalare i takt med vekst. Utgangspunktet for dette er:
- Etablering 4000,-
- Abonnement 400,-
- Transaksjonspris 1-3,-
- Betalingsformer Visa og Mastercard
Jeg spørte dibs igår, med dette svaret:
Latterlig dyrt..
Det kommer litt ann på hvordan du ser det. Transaksjonsprisen er jo latterlig lav i forhold til feks paypal.
Og oppstartsgebyret er vel mest for at det skal bli litt høyere terskel for å ta de i bruk, dermed luker de bort en del døgnfluer etc.
Med en månedlig sum på 400 er det faktisk utrolig mye dyrere enn paypal
Jepp, man skal selge ganske mye for at det skal lønne seg med en annen betalingsløsning i tillegg til PayPal. Litt dumt, det der, for det er jo fortsatt enkelte som kvier seg for å bruke PayPal.
Men jeg synes PayMill ser ut som et spennende alternativ? Alle fordelene med PayPal samtidig som om kunden opplever det som om han betaler på din nettside.