Prøv å beskrive problemet litt mer oversiktlig, så kanskje noen skjønner årsaken?
Jeg har ikke Canal Digital, men jeg har jo fått tilbud fra dem en eller annen gang for noen år siden. Men det kan godt hende at andre skjønner problemet, eller kan bidra med opplysninger.
En typisk måte å beskrive ting på er hva som finnes av utstyr og hvordan det er koblet, fra kabelen kommer inn i huset via alle mulige "bokser", til der problemet er synlig.
Eks.:
Kabel inn fra Canal Digital --> uttak i vegg --> "boks nummer 1" (hva den er, hvilket utstyr den går videre til) --> "boks nummer 2" (utstyr koblet til den) --> utstyret hvor problemet merkes.
Bredbåndstelefoni er såvidt jeg kan skjønne koblet til en RUTER (ROUTER), som igjen forsyner datamaskiner med nettverk (trådløst eller kablet).
Hvis du oppgir navnet på ruteren kan jeg prøve å sjekke den på nettet, prøve å finne en manual? Jeg er relativt rutinert på å bla gjennom manualer, men jeg har ikke peiling på bredbåndstelefoni (men rutere skjønner jeg godt).