Kjapp og trygg hosting for Wordpress

BANKID Registrering

Tony J

Alle skal få
Hei, QXL kunder har muligheten for å registrere seg med BANKID . Jeg har sendt email til qxl samt forhørt meg hos et par banker, men finner ingen som besitter kunnskap om hvordan få
implementert slik registrering på nettsidene mine og hva det koster. Blir ikke mer klok av å google meg rundt heller. Noen her som har peiling? BANKID må jo være en ypperlig måte å bruke registrering på med tanke på sikkerhet etc. Qxl ga meg aldri svar heller.

Mvh Tony
 

Tony J

Alle skal få
OPs

Jeg fant noe her:

https://www.bankid.no/BankID-for-ditt-nettsted/

Hehe.. Men uansett, forstår ikke helt alikevel hvor jeg skal gå herfra.


Hei, QXL kunder har muligheten for å registrere seg med BANKID . Jeg har sendt email til qxl samt forhørt meg hos et par banker, men finner ingen som besitter kunnskap om hvordan få
implementert slik registrering på nettsidene mine og hva det koster. Blir ikke mer klok av å google meg rundt heller. Noen her som har peiling? BANKID må jo være en ypperlig måte å bruke registrering på med tanke på sikkerhet etc. Qxl ga meg aldri svar heller.

Mvh Tony
 

Tony J

Alle skal få
ops 2

Så kom jeg hit :

https://www.bankid.no/BankID-for-ditt-nettsted/Kom-i-gang-med-BankID-/Gjor-det-selv/

Prosessen med å komme i gang består i hovedtrekk av følgende milepæler:

1. Signere avtale med utstederbank, og få utlevert programvare, dokumentasjon og testsertifikat.

2.Test av BankID-implementasjon er gjennomført, og egenerklæring om gjennomførte vellykkede tester sendes til banken.

3.Banken utsteder produksjonssertifikat som skal integreres hos nettstedet.

4.Nettsted med BankID er satt i produksjon.

Da blir spørsmålet, har alle banker denne programvaren, dokumentasjon og testsertifikat? Når jeg ringte Nordea (min bank) så var det ingen i den andre tlf som hadde peiling:)


Jeg fant noe her:

https://www.bankid.no/BankID-for-ditt-nettsted/

Hehe.. Men uansett, forstår ikke helt alikevel hvor jeg skal gå herfra.
 

Muttok

Medlem
Kodeeksempler og dokumentasjon er det BankId som står for.
Banken din sørger for å utstede riktig ssl-sertifikat når du er klar til produksjon.

Jeg har selv gjort dette og gjorde da alt fra scratch ved å implementere BankID server. I ettertid så jeg at BankID hadde en "hosted" versjon som hadde spart meg for mye tid.

Banken i vårt tilfelle (DnB Nor) hadde heller ikke stort med kjennskap til BankID implementasjon og det tok lang tid før vi traff på de riktige folka.
 

Tony J

Alle skal få
ok

Kunne du gitt en kort punkt for punkt veiledning om hvordan jeg går frem?

Hadde vært meget hyggelig.

Vet du noe om pris?


"Kodeeksempler og dokumentasjon er det BankId som står for."

Så jeg må registrere meg på bankid.no for å få dette?

Skal bli godt å komme i land med dette til slutt...

Mvh

Tony


Kodeeksempler og dokumentasjon er det BankId som står for.
Banken din sørger for å utstede riktig ssl-sertifikat når du er klar til produksjon.

Jeg har selv gjort dette og gjorde da alt fra scratch ved å implementere BankID server. I ettertid så jeg at BankID hadde en "hosted" versjon som hadde spart meg for mye tid.

Banken i vårt tilfelle (DnB Nor) hadde heller ikke stort med kjennskap til BankID implementasjon og det tok lang tid før vi traff på de riktige folka.
 

Muttok

Medlem
Ta kontakt med BankID så gir de deg veiledning.
(I tillegg sørg for at de kan gi deg riktig kontaktperson i banken du benytter)

Usikker hva dette koster, da vi kun sto for implementeringen og var ikke brukerstedet som betalte for det.

Når du kommer så langt som til den tekniske implemntasjonen så er bare å sende meg en melding også - så kan jeg bistå etter beste emne.
 

Tony J

Alle skal få
Jeppz

Ta kontakt med BankID så gir de deg veiledning.
(I tillegg sørg for at de kan gi deg riktig kontaktperson i banken du benytter)

Usikker hva dette koster, da vi kun sto for implementeringen og var ikke brukerstedet som betalte for det.

Når du kommer så langt som til den tekniske implemntasjonen så er bare å sende meg en melding også - så kan jeg bistå etter beste emne.

Takk for svar

Jeg skal skaffe veiledning.

Er du åpen for support for implementering for betaling? For interessens tar jeg gjerne
i mot et prisoverslag dersom du kunne tenkt deg å stå for dette på våre sider.
(send PM evnt)

I tilfelle vil jeg at du skal sparre med de utlandske programmerene jeg allerede bruker
(norsk kan være en fordel her kanskje med tanke på dokumentasjon etc.)

Ha en fin dag :)

Tony
 

Tony J

Alle skal få
fått svar

Da har jeg fått svar fra bankid.no :

"Første steg for dere er å kontakte banken for å få et tilbud. De priser seg litt ulikt, så det er en god ide å sjekke pris. Deretter inngår dere en avtale med banken om å bli BankID-brukersted, og bankens folk skal deretter hjelpe dere med alt dere trenger videre av oppdateringer fra BankID, nyheter osv. "


Så nå kontakter jeg banken min. Jeg føler på meg av tidligere erfaring at jeg må streve med dette! :)

Mvh Tony
 
Topp