Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bakgrunnsbilde i mail

owis

Medlem
Nå begynner jeg å bli temmelig oppgitt!!!!

Skal sende ut nyhetsmail til alle kundene våres. Jeg vil gjerne ha et bakgrunnsbilde på denne mailen. Lager alt dette i dreamweaver legger det ut på en server og limer inn HTML koden i epostprograsmmet til å sende mail.

I HTML filen på nettet fungerer bakgrunnsbilde, men det kommer ikke med når jeg sender mail!!
Aner ikke hva som er feil? Kan noen hjelpe?

Fil: Untitled Document
(denne er ikke ferdig)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
er veldig lenge siden jeg har brukt tabeller nå... funker i det hele tatt no-repeat i tabeller? Legg den som bakgrunnn i body istedet, skal vel også gå å linke til et eksternt stylesheet, så gjør du ting veldig mye enklere for deg selv, og raskere å laste for mottakeren.

btw - den saken du har i bakgrunnen egner seg bedre for gif eller png istedet for jpg, da slipper du "grumset", og det vil nok også bli en mindre fil
 

owis

Medlem
Har prøvd å lage et eksternt *.css med bkagrunn i, men dette fungerer heller dårlig dette også... Har endret til PNG bilde, funker dårlig det også..

Fungerer med repeat (bilde blir da mye mindre og ligger repeat.)
Funker ikke med no-repeat..... Argh!!!!!

Har noen flere forsleg, krise!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Problemet er at table-taggen ikke støtter "background" (dvs; egentlig - men funker vel i de fleste browsere allikevel, antar at mailprogrammer er strengere) , er nesten sikker på at det er det som skaper problemet. Prøv å sette den i body-taggen istedet.

Her kan du se hva som funker i hvilken tag:
HTML TABLE TAG
HTML BODY TAG

Åja, det png/gif kontra jpg er bare for å gjøre selve bildet penere (uten grums som jpg-komprimeringen har en tendens til å skape, spesielt synlig på store, jevne flater), og selve filen mindre.
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Mitt tips er å drite i å kjøre HTML i mail. Du vil nå frem til færre kunder. MYE bedre å ha en ren tekstbaser mail, hvor du forklarer om "ukens, "månedens" eller "årets" nyhetsbrev, legger ved en link som du promoterer opp i skyene, og har all layouten/bilder/design på en normal nettside.

VELDIG mange har skrudd av lesing for JS og HTML i mailprogrammene sine, det er også veldig få som kjører hotmail kontoer til seriøse firmaer. Da bruker en gjerne "telenor-eposten" sin, og dermed leses den gjerne også i outlook. Som igjen slenger mange HTML mailer rett i søpla.

Gi folk tekst og link(er) - > send dem videre til en egen HTML sde du har satt opp. Bedre det!
 

Gomlers

Member
For å få frem en link til HTML dokumentet så skriver du linken rett frem slik: http://www.linken-til-html-dokumentet.no uten noe <a href=""> </a> Bare skriv den rett frem og dropp alt som heter HTML tagger..

De aller, aller fleste epostlesere har gjenkjennelse for www og http:// og gjør linjer som starter på dette om til lenker automatisk.

Repeat i body taggen? Skjønner ikke hva du mener...
 
Topp