Automatisk sms-tjeneste

Har en ganske god idé til sms-tjeneste (som jeg naturlig nok ikke vil røpe her).
Det jeg da lurer på er om noen har erfaring med automatisk utsending av sms-er, der meldingene er ferdig innskrevet i en database el.l., og varierer fra dag til dag.

Er det forresten noen firmaer som leverer slike tjenester, som er verdt å ta en ekstra titt på? Har maila Sendega for å høre hva de har å komme med. Andre?

Hei.
Det der er veldig enkelt og stort sett slik SMS gatewayer er oppsatt.

-> Du har en database med telefonnr som har godtatt og motta meldinger fra deg.
--> Du oppdaterer "Dagens melding"
---> SMS sendes ut til alle i den databasen.
----> Svar fra Gateway kommer tilbake.

picxx

WF 09
"Dagens vits" på sms? :D

Hei.
Det der er veldig enkelt og stort sett slik SMS gatewayer er oppsatt.

-> Du har en database med telefonnr som har godtatt og motta meldinger fra deg.
--> Du oppdaterer "Dagens melding"
---> SMS sendes ut til alle i den databasen.
----> Svar fra Gateway kommer tilbake.
Betyr det at jeg må inn der hver dag for å oppdatere meldinga?

"Dagens vits" på sms? :D

Ikke heeelt det nei.. ;) Not telling. :D

Nei.
Dette betyr at du må ha et script som kjører disse handlingene når du oppdaterer "Dagens sms" , eventuellt om du setter opp Chron Job på faste tidspunkt...

Dette er en gammel tråd, men jeg la prosjektet litt på is. Tar det opp nå igjen, og etter litt googling ser det ut som om det finnes nettsider som driver med sånt som dette som ikke fantes for 8-9 måneder siden. Virker i grunnen litt som om det er veldig kort levetid for sånne tjenester, men jeg er interessert i å slenge meg på et firma som faktisk fortsatt kommer til å eksistere om et halvt år. Jeg vil betale mer per melding hos et firma der dette er tilfelle heller enn å betale lite per melding hos et firma som går konk i løpet av det neste halvåret.

Såeh.. har noen et slikt firma/tjeneste å anbefale? Ser kanskje helst at folk som selv driver med sms-tjenester foreslår noe. Er liksom ikke verdt så mye om folk som ikke driver med dette skraper sammen det de måtte finne på Google for så å legge inn en drøss med lenker her..

Har du noen formening om antall meldinger som skal ut pr mnd?
Skal det koste mottaker noe? Eller er det meldinger som skal faktureres deg?

Pris avhenger ofte av volum.

Da er det noen regler man må følge.
Nr 1: Du må ha dokumentert at mottaker har abonnert på denne tjenesten og opplyst om at tjenesten koster x antall kr. Samtidig må det være med en "hvis du ønsker å avslutte tjenesten, send STOPP til XXXX" i hver melding.

Når det er snakk om såpass store mengder med SMS så ville jeg vurdert å skaffe meg en egen CPA avtale med netcom, telenor eller Tele2..

Kan man skaffe seg en sånn avtale uten videre, og hvordan dokumenterer man at kunden har satt i gang abonnementet selv?
Jeg tenkte så enkelt som å skrive "start til <nummer> for å starte"/"stopp til <nummer> for å stoppe". Teller dette som dokumentasjon, at det faktisk er registrert at de satte det i gang sjøl?

CPA-avtale?

Sist redigert:
Så lenge du logger tidspunktet så teller det. og det er den enkleste metoden.
Hvor vidt det er enkelt og få en slik avtale vet jeg ikke. Det er jo ganske kostbart, så vil tippe leverandørene krever en eller annen form for sikkerhet.
Det må du i tilfelle høre med de om.

Lykke til iallefall :)

Dre_C

Medlem
Ta kontakt med clinton4. Han er nok en av dem her i forumet som har mest erfaring med slike sms tjenester.

Topp