Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Automatisk belastning av kredittkort

Er det lovlig i Norge å tilby abonnementstjenester som automatisk belaster kundens kredittkort en gang i måneden fram til oppsigelse? Paypal har en flott funksjon for dette ser det ut som, men jeg lurer på om det finnes noen norske lover som sier at slik automatisk belastning ikke skal forekomme ... Og jeg går ut fra at dersom det er tilfelle er det nok noen her inne som vet det.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg kan ikke se for meg at det er et problem, sålenge det står skrevet i en eller annen kontrakt, som f.eks. en bestilling er.
"Herved tillater jeg ... etc"

Jeg hadde blitt veldig sint hvis staten hadde ment at jeg må beskyttes mot meg selv i slike ting.
Tenker også her på disse periodiske belastninger på mobil-regningene - de mener jeg er mye mer tvilsomt ettersom jeg aldri har signert noe sted at ... ojsann, off-topic :p
 

kongen

kongemedlem
Regner med det er helt lovlig (uten å vite det sikkert), men dette gjør f. eks TV2 Sumo.
 

Nutz

Med lem
Hos Paypal er det i det minste enkelt å stoppe "subscriptions", her har mottager null å si.
På de få tjenestene jeg har prøvd dette på, så har jeg fått beskjed i god tid av Paypal før Paypal utførte trekket slik at jeg kunne stoppe det.

Merk at selger får beskjed med en gang du stopper "subscriptions" via Paypal og at tjenesten kan bli stoppet umiddelbart, selv om du har betalt for en periode fremover, dette bør du sjekke før du stopper et "abonnement".
 
Topp