Kjapp og trygg hosting for Wordpress

attack site nonsense

adeneo

Medlem
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tok den helt.

Hva har en artikkel fra 2009 vedrørende sider som er merket av Google som "ondsinnede" i FF3 å gjøre med det å ta backup ?

Er sidene deres hakket så er det vel bare å si det, og det er sannsynligvis hverken Google eller Mozilla sin feil ?
 

Bransje

DaddyO
siden var ikke hacket, men fikk advarsel som i artikkelen. whew.... Var red alert her en stund...:eek:
Så den lever fortsatt i beste velgående.

Hvorfor backup? Just in case, if shit really happens;)
 
Sist redigert:

adeneo

Medlem
Ehm, joa advarselen lever den, også i Chrome.
Det er mulig det er meg som beveger meg på feil steder, men den dukker opp med ujevne mellomrom her når jeg prøver å bevege meg inn på ulumske sider.

Det kan skyldes noe så kjipt som at noen på en delt server har en side som prøver å hakke interwebbet, man kan i ekstreme tilfeller da få "dårlig nabolag" advarselen på sider med samme IP, eller at man har en eller annen feil i egen kode som Google oppfatter som "evil", og spytter ut en slik advarsel, eller at man rett slett er hakket av en fjortenåring med Guy Fawkes maske ?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det handler jo vanligvis ikke om at sidene generelt er lumske eller noe sånt, men f.ex.... ja, som det står hvis man klikker på "mer info"-knappen når man prøver å gå inn til Bransje:

Google Safe Browsing diagnostic page for smashing-web.com

What happened when Google visited this site?

Of the 4 pages we tested on the site over the past 90 days, 4 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2012-05-21, and the last time suspicious content was found on this site was on 2012-05-21.

Malicious software is hosted on 1 domain(s), including froling.bee.pl/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS25653 (FORTRESSITX).

Så det virker jo som det er noe muffens der, uten at jeg gadd å sjekke så veldig nøye hva det kan være.
 

Bransje

DaddyO
Hmm jau,, testet et gratis template på et domene, men skulle ikke tro at dette ble resultatet. Gutta får sjekke dypere i det.

In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.
 
Topp