Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Artikkel om klikksvindel

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er ikke litt tull at google finner ut av klikksvindel heller.
Jeg hadde noen google annonser på den første siden jeg laget, og klikket på annonsene selv.. (ikke for å svindle, men for å finne ut hvordan det fungerte... Det var faktisk noen av annonsene som intresserte meg.. Det er også en grunn til jeg klikket)

Ett par dager etterpå fikk jeg mail fra google der de advarte meg mot å klikke på mine egne annonser. Da kom de til å stenge adsense kontoen min...

Er egentlig glad jeg bare fikk en advarsel og at de ikke stengte den med en gang.
Er ganske fornøyd med google adsense for å si det sånn. :)
 

fobart

New Member
fra en annen synsvinkel - hvorfor er det OK å klikke andres annonser og ikke sine egne, hvorfor skulle det være en forskjell? en slags masturberingstabu? hvis du klikker egne annonser blir du jo uansett eksponert mot annonsene, og ut fra hvordan jeg tror reklame fungerer er det på en måte likegyldig om du klikker ut fra interesse eller ut fra en annen grunn, det er oppmerksomheten du gir reklamen som er poenget. ut fra dette argumentet skulle det vært lovlig å klikke egne annonser. på den andre siden vil dette kanskje føre til en inflasjon i prisen, som igjen vil gjøre det mindre lukrativt å livenære seg på egenklikk. tror robotklikk er en større trussel mot adsense ol. enn egenklikking. om man finner en måte å konvertere roboter til konsumenter ville tom. robotklikk bli akseptert...
 

picxx

Well-Known Member
fra en annen synsvinkel - hvorfor er det OK å klikke andres annonser og ikke sine egne, hvorfor skulle det være en forskjell?

Om du hadde hatt et oppdrag fra AC Jensen hvor du skulle gjennomført 1000 markedsundersøkelser, tror du de hadde synes det hadde vært greitt at du hadde fylt dem ut selv?

Uansett hvilken trafikkbroker du annonserer for (google er en trafikkbroker) vil de ekskludere deg ganske kjapt fra programmet om de har en mistanke om svindel.
Ellers er det greitt å forholde seg til programmenes TOS, og om man ikke er enig i disse lar man ganske enkelt være å skrive seg på.
 
Topp