Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Arbitrage

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har drevet med arbitrage en liten stund nå og det ser ut til å fungere ganske så flott. Krever konstant arbeid, men inntekst mulighetene er gode. Tror allikevel det er mer jeg kan lære..

Noen som har noe gode litteratur om dette området? Eller kanskje noen verktøy som gjør det lettere?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er allerede godt i gang og både bruker og tjener mye på det (selv om overskuddet ikke er noe å hoppe i taket over). Men som sagt, det er en tung prosess og jeg skulle ønske det fantes noen småting som gjorde hverdagen litt enklere innen arbitrage.
 

Keanu

Geek
Hvilket marked tenker du på? Antar det ikke er hedgefond. ;)
Drev selv litt med det i bookmakingmarkedet, men de er blitt en del flinkere med årene, og det er i dag vanskelig å finne "overskuddsobjekter".
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er innom 3 forskjellige nisjer, alle på det norske markedet. En av nisjene er veldig populære, så er litt vanskelig å komme unna billig med trafikken, men det veien opp igjen med gode kjøp og grei avtale med affiliate.

Noen som tørr å satse på arbitrage med NSB (Dem gir 2% av salg) ? :b
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Man må vel ikke bare sende til adsense? Jeg bruker flere forskjellige adnetworks til å sende trafikk.

Men bunn i grunn så kjøper jeg jo trafikk og selger den videre for forhåpentligvis høyere inntjening. Og det er kjipere enn jeg trodde.
Men en bra ting kommer ut av dette og det er at man lærer veldig mye, spesielt om de forskjellige programmene som f.eks adwords.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nei, aldri hørt om dem. Leverer dem norsk trafikk? Er trossalt hovedsakelig det jeg driver med, selv om jeg regner med jeg legger opp snart. Er rett og slett for kjedelig å følge med på og jeg tror ikke jeg opererer stort nok til at det skal bli noen skikkelige penger..

men for de som eventuelt leser tråden i fremtiden og lurer på arbitrage, så er det en fin måte å lære seg om PPC markedsføring på internett. En FLOTT måte faktisk, da du virkelig får kjørt ferdighetene dine og du trenger ikke ha ditt eget produkt å selge.
 

picxx

Well-Known Member
Arbitrage, er det ikke bare et finere ord for affiliate det da? :D
Vi tjener vel på differensaen mellom firmaet og forbruker, men medmindre du selv oppsøker firma har du jo også et tredje ledd i denne prosessen, nemmelig ad-networks (TD, advertising etc.).
Det å kutte ut dette leddet fører ofte til mye arbeid ja, og man vil i de fleste tilfeller ikke jobbe frem en arbitrage, men heller salg av annonsering på eget nettsted.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
I arbitrage prosjektene mine jobber jeg direkte mot leverandør, noe som egentlig er litt ekstra stress og gir dårligere systemer. Men det er et mellomledd spart.
 

Gomlers

Member
Snakker du om det samme som du har gjort et par ganger på kudos?
Synes det var en meget god ide nemlig. Tenkte å prøve selv.
Hva kan du gjøre på en god dag med tanke på adsense/adwords?

Jeg vil tro du finner endel informasjon om området på diverse amerikanske nyhetsbrev og
salgssider. Søk etter Google Cash Arbitrage. Ellers så vet jeg at PPC Coach.com :: The Place to Learn Pay Per Click Affiliate Marketing har ganske god peiling. Ble litt småkjent med han ene herfra fra et annet paid-membership forum jeg var på.
 
Topp