Finnes mange løsninger, og den største vi ser i dag er vel freelancer.com, men alt kommer ann på hva man blir enige om, og om dette er en løsning som fungerer for begge. Freelancer har dårlig rykte på grunnlag av måten man "finner folk" da det er mye dritt der inne. Når det er sagt, vet du jo allerede hvem du skal ansette, så den delen blir ikke ett problem.
Når det gjelder å ta timebetalt eller ikke, er det noe dere må bli enige om. Jeg gir aldri timebetalt til noen, med mindre jeg vet dem er dyktige, og at jeg selv har erfaring med dem. Dersom en person er dyktig, burde han også kunne estimere antall timer, og gi en komplett pris. Her er det selvfølgelig like viktig, at du forklarer ALT som skal gjøres, med gode detaljer for funksjoner osv. Jo mindre du forklarer, jo mer arbeid lager du, og jo mer går du utav kurs for hvordan han hadde planlagt alt.
Dersom personen likevel skal gi flere oppdrag, kan det være greit å gjøre ett "prosjekt" til fastpris, så kanskje ta timepris ut i fra erfaringen din, og dyktigheten til vedkommende.