Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Apple aktiverer annonseblokkering i iOS9

NilsF

Medlem
AdBlock trenger ikke være noe stort problem for innholdsleverandører, da det er enkelt å utestenge snylterne. Så får snylterne selv avgjøre om det er viktigere å unngå å bli eksponert for reklame, enn å få tilgang til innholdet på nettsiden.

For plattformer som Wordpress og Joomla, kan det installeres tilleggsprogrammer som muliggjør å utestenge nettbrukere med AdBlock aktivert, slik som Adblock Notify by b*web for Wordpress og jPayDay for Joomla.
 

zapotek

Medlem
Virksomheter med forretningsmodeller som er basert på å generere trafikk inn i den éne enden, og melke annonsekroner ut i den andre, får seg en skikkelig nesestyver. Noen vil antakelig dø ut.

Det er jo nesten bare de som selger produkter og tjenester som ikke bruker denne forretningsmodellen. Nettavisene forsøker febrilsk å selge betalingstilgang på enkelte artikler, men dette blir småpenger sammenlignet med annonseinntektene. En kan jo f.eks. stille seg spørsmålet om Zuckerberg ville ha gjort seg bryet med å lage Facebook dersom det var umulig å tjene penger på siden?

Blir interessant å se hvor mange som faktisk kommer til å bruke en annonseblokkeringsapp i tiden fremover. http://marketingland.com/content-blocking-in-ios-9-unlikely-to-bring-about-mobile-admageddon-141985
 

erlsae

Medlem
Det er krise i mediebransjen nå, men krisen vil dø ut med tiden. Det som iallefall er sikkert er at Google aldri kommer til å tillate AdBlock som en addon på deres mobile nettleser når den tid kommer, ei heller Facebook kommer ikke til å implentere dette i sin egen nettleser.

Jeg vil tro at Schibsted og co. gjør det så enkelt som at de med AdBlock aktivert ikke vil kunne lese artikkelen i det hele tatt. Den tid kommer, garantert, og flere vil følge på. På sikt tror jeg AdBlock dør ut da Internett vil være umulig å bruke uten å bli slengt annonser i facen hele tiden :)

Jeg tror vi også vil se mer av innholdsmarkedsføring fremover, men holder en knapp på avsnitt nr. 2! Tanker?
 

xdex

Medlem
Det er krise i mediebransjen nå, men krisen vil dø ut med tiden. Det som iallefall er sikkert er at Google aldri kommer til å tillate AdBlock som en addon på deres mobile nettleser når den tid kommer, ei heller Facebook kommer ikke til å implentere dette i sin egen nettleser.

Jeg vil tro at Schibsted og co. gjør det så enkelt som at de med AdBlock aktivert ikke vil kunne lese artikkelen i det hele tatt. Den tid kommer, garantert, og flere vil følge på. På sikt tror jeg AdBlock dør ut da Internett vil være umulig å bruke uten å bli slengt annonser i facen hele tiden :)

Jeg tror vi også vil se mer av innholdsmarkedsføring fremover, men holder en knapp på avsnitt nr. 2! Tanker?

Tror kanskje du må forstå teknologien, for å se problemet. Det brukes nemlig javascript for å se om annonsene lastes, dersom denne også er blokkert, tror systemet at du tillater annonser. Blir litt det samme som på tek.no nettverket, blokkrer du riktig fil, kan du surfe fritt og lese alle artiklene. Mange addons, som f.eks. Adblock plus etc (for nettlesere) har ett solid community, som er flinke til å oppdatere filter.

Hvor vidt man kan sjekke alt dette på server-side, uten å sende data tilbake til back-end med js, så har man kanskje en bedre sjanse.
 

erlsae

Medlem
I den nyeste oppdateringen til Twitter for iPhone har de nå implementert sin egen nettleser, fremfor å bruke Safari. Dermed vil brukere som kommer fra Twitter fortsatt se annonser selv om de har adblocker-appen installert.
 

xdex

Medlem
Vi får bare håpe at google, og andre annonse-nettverk faktisk gjør det lettere for mobilen å "rendre" reklame. Mye av problemet i dag, er jo at reklamen ødelegger hele bruker-opplevelsen, og at mye av dette er argumentet som tilsier at reklame bør blokkeres. Når det er sagt, er det langt lettere å blokkere reklame, enn å faktisk slå av blokkeringen. Hvorfor slå av noe, som sparer deg for så mye lastetid, båndbredde og opplevelse? Håper likevel google gjør noen store endringer med sine annonser, selv om responsive ads er noe som eksisterer allerede.
 
Topp