Tror nok du må gå solo, henvende deg til firmaer som har spesialsert seg på app-utvikling, så får du heller gleden av å sitte igjen med alle pengene selv.
Hva mener du med "sitte igjen med alle pengene selv"? La oss si at denne applikasjonen krever 4000 arbeidstimer + markedsføring / oppdateringer som alltid kommer (anroid OG ios?) / regnskap / mye mere / Og her forteller du at man skal henvende seg til et firma for å få drahjelp, som har spesialisert seg på app-utvukling og samtidig klare å kontrollere alle verdiene selv i ettertid?
Du vet 0% om appen, men vet ALT om hvordan han skal gå frem
Derfor råder jeg han til å henvende seg til firmaer, og som xdex skriver, har han ikke penger må han låne penger, finne investorer, og heller med tiden måtte le hele veien til banken og tenke at han var glad han gikk solo.
Det er jo akkurat her jeg mener du er på bærtur. Dersom en trenger hjelp fra en bedrift for å enten hente penger eller som trådstarter skriver : "dyktig utvikler" så kan du være sikker på at denne bedriften du snakker om vil ha mye mer enn 50% av kaken da applikasjonen kun er på tankestadiet. Så det er her jeg ikke forstår hva du mener med "gå solo", "sitte igjen med alle pengene selv".
Det er mange av de største internasjonale bedriftene vi kjenner i dag som fikk sitt utspring hvor man var 2-3 personer
som gikk sammen og utfylte hverandres roller for så og blomstre videre.
En veldig typisk trend om dagen er disse folkene med masse ideer, som prøver å komme i kontakt med utviklere som vil jobbe gratis mot en viss prosentandel i prosjektet. De vil altså ikke ta noen økonomisk risiko selv, men forventer at en utvikler skal sette av hundrevis av timer uten lønn for å realisere ideen.
Det er vel strengt tatt ikke noe nytt, det var akkurat likedan for 15 år siden når jeg startet i min første jobb som utvikler.
Jeg har tenkt å lage et par apper, ikke noe voldsomme greier i det hele tatt, hovedsaklig fordi det er noen ting jeg har savnet litt, men målgruppen - spesielt for den ene - er ganske smal, så jeg tviler på at den vil bli noen cashcow, så - hovedsaklig for gøy og for eget behov. Tjener jeg noe på de to der kommer jeg til å se på det som ren bonus.Hehe.... TS skriver at han tidligere har hatt suksess med en app med navn "Quizzer". Med suksess tolker jeg det dithen at han sikkert har tjent en slant på den, det er jo derfor alle "privatpersoner" lager apper..i håp om å lykkes og tjene store penger.
Jeg har tenkt å lage et par apper, ikke noe voldsomme greier i det hele tatt, hovedsaklig fordi det er noen ting jeg har savnet litt, men målgruppen - spesielt for den ene - er ganske smal, så jeg tviler på at den vil bli noen cashcow, så - hovedsaklig for gøy og for eget behov. Tjener jeg noe på de to der kommer jeg til å se på det som ren bonus.