Antispam for registrering

Ludus

Medlem
Jeg har 2 nettsider laget med Wordpress. Du kan registrere deg og publisere artikkler. Jeg har et "antispam" instikk som heter SABRE (Simple Anti Bot Registration Engine).

Før å registrere deg skal du sett inn ord og tall du ser på captcha, resultaten av en av de fire regningsartene og huk av for å akseptere Disclaimer.

Så... har jer fått mange spammer. De har vært i stand till å registrere seg. Jeg har flyttet til papirkurven mer enn 3000 tags og hundrevis av artikkler.

Bruker dere et bedre instikk for dette problemet?

Tony J

Alle skal få
Hvordan går det an at spambotene kommer så raskt? Jeg vet ikke så mye om dette, men crawler de alle nye nettersider slik som google og tenker selv? Hvordan fungerer dette?

xdex

Medlem
Det er faktisk ikke så vanskelig, med en gang nettsiden din listes opp hos søkemotorer som google, kan man enkelt søke etter kun wordpress sider (Dersom de har standard pre-fixses etc) og da også finne de som er "nyest" på den måten kommer bot'er også til nye sider. Men det er sikkert mer utbredt enn dette, uten at jeg har prøvd.

Tony J

Alle skal få
Det er faktisk ikke så vanskelig, med en gang nettsiden din listes opp hos søkemotorer som google, kan man enkelt søke etter kun wordpress sider (Dersom de har standard pre-fixses etc) og da også finne de som er "nyest" på den måten kommer bot'er også til nye sider. Men det er sikkert mer utbredt enn dette, uten at jeg har prøvd.

Oki, så sider bygd opp fra scratch unslipper dette problemet før de blir kjent e.k?

Tony

xdex

Medlem
Nei, det er "umulig" å slippe spam, eller bots. Men, dersom man har en egen side, som ikke bruker andre kjente CMS opplever man mye mindre spam. Det finnes derfor enkle grep som gjør at man hindrer spam.

1) Bruk en god captcha (reCAPTCHA: Stop Spam, Read Books) anbefales!
2) Form's bør ha unike navn, isteden for "mail" bruk "post-addr" etc
3) Dersom man ikke ønsker å bruke captcha kan "Hva er hovedstaden?" spørsmål fungere ganske greit (selv om disse begynner å bli svake)

De vil alltid finne veien, og det finnes nettsider som lister opp nye domener hele tiden, og om bot's sjekker disse, er jo også en mulighet. Jeg kan ikke huske å ha vært særlig utsatt for spam dersom jeg har tatt forehåndsreglene :)

Tony J

Alle skal få
Godt tips, skal se om jeg skal bytte til det. Jeg har kontrollkode, men litt for enkel

Hva er egentlig en Form?

Tony

Topp