Antall nettbutikker i Norge

Grooo

Medlem
Er jo mengder med bloggere som har "bloggbutikker", - hvor de selger hjemmestrikkede ting feks. De kaller det jo nettbutikker de og, så jeg tror at over 10.000 kan man helt sikkert definere det til om man vil

Britta

stoffdronning
Er jo mengder med bloggere som har "bloggbutikker", - hvor de selger hjemmestrikkede ting feks. De kaller det jo nettbutikker de og, så jeg tror at over 10.000 kan man helt sikkert definere det til om man vil

Da ville jeg f.eks. trekker grensen.
Bruker du shop-software eller shop-plug-in på bloggen er det en nettbutikk, bruker du selve bloggen for å legge ut varer er det en blog.

picxx

WF 09
Da ville jeg f.eks. trekker grensen.
Bruker du shop-software eller shop-plug-in på bloggen er det en nettbutikk, bruker du selve bloggen for å legge ut varer er det en blog.

Hva hvis du brukler bloggen kun som nettbutikk, uten shop plugin eller shop-software? :D

Britta

stoffdronning
Hva hvis du brukler bloggen kun som nettbutikk, uten shop plugin eller shop-software? :D

:p
Og er en nettbutikk en nettbutikk når det blogges på sida? :D
Nå har jeg ikke sett en blogg som bare brukes til å selge, men kan du legge artikkel in i handlekurv der eller må du skrive mail/kommentar til bloggeren?

En nettbutikk er for meg hvis jeg legger artikkel i en handlekurv.

TorsteinO

Art Director & grunder
:p
Og er en nettbutikk en nettbutikk når det blogges på sida? :D
Nå har jeg ikke sett en blogg som bare brukes til å selge, men kan du legge artikkel in i handlekurv der eller må du skrive mail/kommentar til bloggeren?

En nettbutikk er for meg hvis jeg legger artikkel i en handlekurv.

Syns ikke egentlig den tekniske løsningen spiller så stor rolle for om noe skal kalles en nettbutikk eller ikke. Selges det varer via nettsiden? Ja? da er det en nettbutikk. Så finnes det massevis av løsninger, noen er gode, noen mindre gode, osv.

AneHagen.com

New Member
Allebutikker.no er lagt ned...

Jeg ser at allebutikker.no er avviklet, er det noen andre steder man kan finne en oversikt over alle nettbutikker som finnes, sortert etter kategori etc??

zapotek

Medlem
Det finnes jo mange kataloger (av varierende kvalitet) med oversikt over nettbutikker. Ikke så vanskelig å finne disse hvis du google "nettbutikker". Eller "nuttbutikker" + "nisje".

AneHagen.com

New Member
Det finnes jo mange kataloger (av varierende kvalitet) med oversikt over nettbutikker. Ikke så vanskelig å finne disse hvis du google "nettbutikker". Eller "nuttbutikker" + "nisje".

Ja, men de fleste av disse er ikke oppdaterte eller aktive. Det finnes ingen god katalog som er levende og oppdatert og det synes jeg det er behov for. Spesiellt siden det opprettes nye nettbutikker hver eneste dag, og ikke minst at noen går konkurs hver dag. Greit å vite hvem man kan stole på og ikke tenker jeg.. :)

Topp