Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Antall klikk og salg

Frode

Medlem
Er det for det første lov å oppgi denne informasjonen? Er jo ikke det på Adsense.

Men i så fall, hvor mange visninger, klikk og salg har dere hos Tradedoubler? Er ny på dette å lurer litt på hva man kan forvente.
 
Sist redigert av en moderator:

Frode

Medlem
Vel, har vel ikke valgt ut noen bransje enda. Er såpass fersk i gamet at jeg prøver å feiler enda, har holdt på med dette i 3 mnd bare. Men prøver ut ferier og slankepiller, vitamintilskudd etc. nå.
 

Frode

Medlem
Leste gjennom retningslinjene til TD, og fant ingenting om at det ikke er lov å oppgi sånt. Hadde i min første mnd 40000 visn, 100 klikk og 6 salg.

Ingenting å bli rik av, men interessant nok til å fortsette.
 

Wilma

Medlem
Hittil denne mnd: Klikk 440 - Salg 13 [På site med lite trafikk]

Med så mange visninger har du tydeligvis mye trafikk. Prøv å skriv noe relevant (og link til programmet med tekstlink) istedenfor eller i tillegg til bannerannonsene. Hvis siten din er relevant for innholdet du annonserer for vil du nok score bedre med såpass trafikk.

Jeg bruker ikke bannerannonser.
 

Joakim@TD

Medlem
Hittil denne mnd: Klikk 440 - Salg 13 [På site med lite trafikk]

Med så mange visninger har du tydeligvis mye trafikk. Prøv å skriv noe relevant (og link til programmet med tekstlink) istedenfor eller i tillegg til bannerannonsene. Hvis siten din er relevant for innholdet du annonserer for vil du nok score bedre med såpass trafikk.

Jeg bruker ikke bannerannonser.


Dette er et veldig godt poeng, og noe vi prøver å kommunisere så ofte vi kan. Display kan fungere, men tekstlenker med relevant stoff konverterer mange, mange ganger bedre.
 

Wilma

Medlem
Joakim: Ja, definitivt. Skulle gjerne likt å visst hvilke empiri dere sitter på. Men slike ting er jo helt sikkert forretningshemmeligheter. :)

Kommer med noen digresjoner: Jeg skjønner verdien annonsørene har av å floode internett med merkenavn. Dessverre er det lite å tjene på å hjelpe dem med det, både for tradedoubler og affiliates pga banner blindness. En bannerannonse tar også mye nettestate, og kan gjøre nettsteder "slitsomme". Folk bruker også annonseblokkering, hvilket ikke er særlig effektivt når man bruker tekstlinker.

Har dere folk som går rundt på nettsteder og gir konstruktiv kritikk til webmastere? Altså råd om hvordan de kan optimalisere på individuelt nivå? Vet google adsense programmet gjør dette med sine top earners. Er nok ikke dumt.
 

Joakim@TD

Medlem
Takk for det Wilma

Nå er det vanskelig å holde kontakt med over 20 000 nettsteder, men ja vi prøver å holde løpende dialog med nettsteder som trenger hjelp. Vi tjener jo trossalt våre penger på at nettstedene våre genererer salg i affiliatenettverket. Vi har også konsulenter som jobber direkte med annonsørene så vi kan ta saker på vegne av affiliates direkte mot annonsørene.

Annonseblokkering er helt klart en utfordring for alle som annonserer på nett, og vi prøver å implementere noe som vi kaller for G2 sporing hos så mange annonsører som mulig. Dette er en egenutviklig løsning hvor førstepart setter cookie, som vi igjen kan spore på kvitteringssiden. Førsteparts cookie blir stort sett aldri blokkert. Dette er en stor og tung implementering, men det hindrer at cookies blir blokkert av Adware og virusprogrammer.
 
Topp