Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ansette hun her?

kongen

kongemedlem
En telefonselger som har solgt telefonabonnenter i 10 år bør takle alle typer personligheter som svarer og tilpasse sin strategi fortløpende etter hvordan prospektet svarer og oppfører seg. Hvis ikke er hun ingen god selger...
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ok, det der var ikke så veldig overbevisende rent salgsteknisk - sett fra vårt ståsted - MEN det behøver ikke å være slik at hun er en dårlig selger i forhold til salgsresultater. Hun var uhyre bestemt, brukte et folkelig språk og snakket som svært mange av kundene antagelig gjør. For en som meg fremstår hun som et naut, men for andre kan hun gå rett hjem. Jeg tipper faktisk at hun har brukbare salgsresultater innenfor "folkelige" segmenter, men helt rævva resultater i segmenter der kundene har høy utdanning fordi hun av "oss" oppfattes som vulgær.

Jeg synes det er utrolig at du både kan påstå at dette er en god selger, og at du setter deg selv på sidelinjen i forhold til resten av Norges befolkning.

Jeg betviler sterkt at denne selgeren har noe mer enn gjennomsnittlige resultater.

En annen ting som jeg kan avkrefte for deg med en gang er at folk med høy utdanning ikke nødvendigvis er så like. De kommer fra alle forskjellige miljøer, kanskje til din store overraskelse.

Jeg har solgt og forhandlet med folk fra mange forskjellige miljøer, med forskjellig utdanning og med forskjellige titler. En ting er sikkert, og det er at alle er individualister.
 

Mortenxx

Medlem
Er vi mange som har jobbet som telefonselger her tru? :D
Jeg har hatt telefonsalg som del av yrke, men ikke som en sentral del. Jeg kontaktet innkjøpere i firmaer, ikke privatpersoner. Telefonhenvendelser var bare en liten del av jobben, så jeg regner det ikke som "telefonsalg" selv. Jeg regner det mer som en naturlig del av en annen salgsjobb.

Vi som så videoen kunne lett SE at fyren ikke var interessert i å kjøpe noe, men det er fullt mulig å fange opp de samme signalene via en telefon. Dama var altfor opphengt i å fremføre sine egne salgsargumenter. Hun burde isteden tolket signalene og kommet seg ut av samtalen mye tidligere.
 
Topp