AnneB
Medlem
Jeg har 3 deltidsansatte og synes at det ikke er så mye styr som noen andre her opplever. Det verste var å sette seg inn i alle regler, men selve administrasjonen av dette er egentlig ganske enkelt og greit. Tror jeg bruker ca 1-2 timer hver måned på lønninger, arbeidsgiveravgift m.m. Forsikring, OTP osv er det jo ikke månedlig oppfølging på - så det får en gjennomgang 1 gang pr. år.
Uten ansatte til å hjelpe meg hadde jeg jo jobbet døgnet rundt - og DET hadde vært mer slitsomt enn å få hjelp, så trenger du mer arbeidskraft er det absolutt verdt innsatsen å sette seg inn i reglene.
Husk at du kan ha 6 måneders prøvetid, så hvis du ansetter noen som ikke fungerer i jobben er det mulig å avslutte dette i prøvetiden - forutsatt at du følger reglene for dette.
Uten ansatte til å hjelpe meg hadde jeg jo jobbet døgnet rundt - og DET hadde vært mer slitsomt enn å få hjelp, så trenger du mer arbeidskraft er det absolutt verdt innsatsen å sette seg inn i reglene.
Husk at du kan ha 6 måneders prøvetid, så hvis du ansetter noen som ikke fungerer i jobben er det mulig å avslutte dette i prøvetiden - forutsatt at du følger reglene for dette.