Bemanningsbyrå har egne regler, og jeg kan aldri forestille meg at dette er lovlig på noe som helst vis. Det er en grunn til at man er vernet på den måten man er her i dette landet. Det er også noe som heter god forretningsskikk, og dette vil absolutt ikke være noe man kan kalle "innafor", da man spekulerer i oppsigelser og en enkel utvei. Jeg er fult klar over at god forretningsskikk punktene som opplyses over alt på nettet, ikke har ett direkte eksempel som du nevner her.
Uansett, ett bemanningbyrå er ikke som en vanlig bedrift. Du har f.eks meldeplikt, du er altså pliktig til å registrere deg hos arbeidstilsynet. Du kan heller ikke starte en slik bedrift uten ett AS/ASA (hvis jeg husker riktig?) så da blir det jo igjen, helt meningsløst det du sier, da poenget er enkeltmannsforetak.
Så det vil nok ikke ta lang tid før arbeidstilsynet trekker konklusjoner her, eller enda verre, at den ansatte som leies inn/ut, forteller at sjefen hos begge bedriftene er den samme, som også sitter i styret. Det er helt sikkert regler mot dette også, uten at jeg kan referere til noe.