Hei,
Vet ikke helt om tittelen ble helt forklarende men, det jeg lurer på er hvordan optimalisere reklame for spesifikke ting på egen side. Altså reklame for siden man allerede er på.
Problem 1:
Eksemplet er ******.no - hvor jeg har en "Bestill time på nett" .gif banner øverst til høyre over "annonser"
Jeg lurer på hvordan jeg kan få frem "bestill time på nett" bedre til besøkende, slik at de velger å bestille time nå og ikke forlater siden for noen andre.
Jeg har også en bestill time knapp under hver artikel etc.
Problem 2:
Google Analytics (juni måned) har 104 besøkende innom "bestill time på nett skjemaet mitt". Av disse 104 har 10 fullført bestilling. Så litt under 10%.
Vet at mange foretrekker å bestille time pr telefon, og gjør dette i stedet. Men finner det vanskelig måle hvor mange som ringer imotsetning til å fylle ut skjema. Si f.eks at vi hadde 50 bestillinger pr telefon.
Men hva kan jeg evt gjøre for å*øke mengden som utfyller skjemaet?
Burde jeg f.eks ha et vindu som kommer opp hvis noen forlater denne siden uten å fullføre og spørre om:
Hvorfor fullførte du ikke skjema?
1. Foretrekker du å bestille pr telefon
2. Ombestemte deg?
3. Ville bare titte?
4. Kommentarboks "Hva kan vi gjøre for å forbedre bestilligs siden?"
Hva for tips har dere?
Hva for erfaring har dere?
Vet ikke helt om tittelen ble helt forklarende men, det jeg lurer på er hvordan optimalisere reklame for spesifikke ting på egen side. Altså reklame for siden man allerede er på.
Problem 1:
Eksemplet er ******.no - hvor jeg har en "Bestill time på nett" .gif banner øverst til høyre over "annonser"
Jeg lurer på hvordan jeg kan få frem "bestill time på nett" bedre til besøkende, slik at de velger å bestille time nå og ikke forlater siden for noen andre.
Jeg har også en bestill time knapp under hver artikel etc.
Problem 2:
Google Analytics (juni måned) har 104 besøkende innom "bestill time på nett skjemaet mitt". Av disse 104 har 10 fullført bestilling. Så litt under 10%.
Vet at mange foretrekker å bestille time pr telefon, og gjør dette i stedet. Men finner det vanskelig måle hvor mange som ringer imotsetning til å fylle ut skjema. Si f.eks at vi hadde 50 bestillinger pr telefon.
Men hva kan jeg evt gjøre for å*øke mengden som utfyller skjemaet?
Burde jeg f.eks ha et vindu som kommer opp hvis noen forlater denne siden uten å fullføre og spørre om:
Hvorfor fullførte du ikke skjema?
1. Foretrekker du å bestille pr telefon
2. Ombestemte deg?
3. Ville bare titte?
4. Kommentarboks "Hva kan vi gjøre for å forbedre bestilligs siden?"
Hva for tips har dere?
Hva for erfaring har dere?
Sist redigert av en moderator: