Annonse på Finn.no - Kjøper er fra Nigeria

appelsin

Medlem
Jeg har lagt ut en julegave (Mulberry-veske) til et par tusen på Finn.no. Jeg fikk en SMS fra en engelskspråklig person som var interessert. Jeg fikk epostadressen og svarte tilbake.

Vedkommende var fra Nigeria og vil overføre pengene for vesken til meg på Paypal. Jeg sa at jeg ville ha pengene først, og det sier nigerianeren er greit.

Likevel er det noe som ikke klinger bra i ørene mine når jeg legger sammen nøkkelordene "Nigeria", "Finn.no", og generøst bud.

Er det noen farer ved å la motparten overføre penger til min Paypal-konto først? Kan vedkommende klage inn til Paypal og få pengene tilbake (etter at vesken er sendt f.eks)?

Jeg vil være 100 % sikker før jeg går videre med dette.

Kassimaja

Geocacher
Det går fint ann å klage, men det kan også hende at kortet som brukes er stjålet. Uansett så hold deg langt unna.

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Vil tro at etter hvert som prosessen går videre så kommer han til å spørre deg om å betale en liten sum først fordi det koster penger for han å overføre eller noe sånn..
Hadde en som vistnok var fra Amerika som ville kjøpe bilen min, jeg måtte bare betale 2000 NOK eller Euro (husker ikke er 2 år siden ) for det skulle komme en fra ett transport firma som skulle hente bilen..

zapotek

Medlem
Hvis fyren bor i Nigeria, sier det seg nesten selv at han ikke surfer på en norskspråklig side for å kjøpe seg ei veske.

Kassimaja

Geocacher
Det er litt artig at vi faktisk har denne diskusjonen...

pleb

Medlem
Hvis fyren bor i Nigeria, sier det seg nesten selv at han ikke surfer på en norskspråklig side for å kjøpe seg ei veske.

Dette bør vel være det som gir den største indikasjonen på at noe er feil, ja.

Mulig jeg er simpel nå, men alle henvendelser som kommer fra kjøpere på finn.no på engelsk bør man ta med en klype salt.

Tony J

Alle skal få
Ops

Kjenn igjen svindelforsøk på SMS - FINN kundeservice

Sitat: Kjøperen vil lure deg til å sende fra deg varene eller overføre penger til utlandet. Som oftest foreslår ”kjøperen” at dere bruker PayPal, og sender deretter en forfalsket e-post hvor ”PayPal” sier at pengene er på vei. Som selger bør du imidlertid aldri overføre penger til kjøper, eller eventuelt en person kjøper foreslår!

:D

Topp