Annen design på spesifik kategori

Hallais!

Vet noen om en plugin eller lignende som gjør at jeg får et unikt design under en spesiell valgt kategori?

Jeg skal ha en underside som er basert på en spesiell kategori, men ønsker her et helt annet oppsett enn det standard blogg-oppsettet mitt.

http://www.olephb.no - her er bloggen.
Under denne siden: Historier fra andre rammede | Ole Petter Holthe-Berg - Ønsker jeg at "artiklene" skal vises i form av bilde- og tittel.

Forslag?

Bjørnar

Gründer
Robin: categori-ID.php gir vel kun design på selve kategori-siden, og ikke på postene innenfor den kategorien, som jeg oppfattet også var et ønske?

Det stemmer... Dvs, jeg vil at innleggene i den bestemte kategorien skal ha et annet oppsett enn hovedsiden. Fordi, den valgte kategorien er ikke en de av bloggen, på en måte. Skal være historier fra andre kreftrammede..

Men jo, det gjelder forsåvidt selve kategori-siden. Innleggene i seg selv trenger ingen forandring. Vil de skal se slik ut: Historier fra andre rammede | Ole Petter Holthe-Berg (Dette har jeg altså satt opp manuelt, inntil videre)

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Enkel oppskrift:

(PS! Ta backup før du begynner å knote med themet ditt)

1. Finn category IDen til kategorien du ønsker skal bruke en annen template. Dette gjør du enklest ved å gå Innlegg->Kategorier i Adminpanelet. Hold muspekeren over den aktuelle kategorien, og IDen vises i statusfeltet nederst i nettleseren.

2. Kopier single.php, og lagre denne som to ulike versjoner. F.eks. single_vanlig.php (ren kopi av den originale single.php, til bruk for vanlige innlegg), og single_spesial.php (denne inneholder endringene som gjør at den aktuelle unike kategorien ser annerledes ut).

3. Legg deretter denne koden inn i den originale single.php-filen (og ingenting annet):

<?php $post = $wp_query->post;
if (in_category('10')) {
include(TEMPLATEPATH . '/single_spesial.php');

} else {
include(TEMPLATEPATH . '/single_vanlig.php');
} ?>

Merk: Bytt ut tallet 10 i " if (in_category('10'))", med tallet du fant i punkt 1.

Topp