Angrerett på spesialbestilling?

Starrer

Medlem
Hei

Jeg lurte på om det er noe form for angrerett for dem som selger låter? Vi kan ta russ/russebusser som eksempel. Dersom de bestiller en låt av meg og jeg allerede har startet på den. Kan de da bruke angreretten selv om det er mindre enn 14 dager siden kontrakt ble underskrevet eller går dette som spesialbestilling og ikke kan angres på? Og hvordan er det med angrerett etter de 14 dagene på sånne bestillinger?

Vet noen org har spesielle krav til dette og faller utenfor angrerettsloven. Feks fotobutikker da bilder som blir produsert til kunde ikke kan bruke angreretten.

AnneB

Medlem
Det finnes regler på dette, og eget angrerett skjema som må benyttes ved fjernsalg. Hvis du har salg direkte til kunde over disk/møte er vel saken kanskje en annen.
Statlige blanketter

Beergear.no

Medlem
Man har vel ikke angrerett på nett heler om varen er spesiallaget for kunden, så vidt jeg vet...

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvis russebussen som har gjort bestillingen har gjort det som en eller annen form for firma, som de vel ofte gjør nå for tida(?) så har de strengt tatt ingen slik angrefrist i det hele tatt, det gjelder bare privatpersoner. Men - selv hvis de har gjort det som privatpersoner kan du ihvertfall fakturere for de timene som har gått med/den delen av jobben som er gjort.

Topp