Android og iOS app

Skal lage en enkel app til android og ios.
Den skal inneholde en liten liste med kategorier, og ca. 5-10 guider i hver kategori.

Vil jeg kunne få dette til med ett "drag-and-drop" program (om det finnes), eller burde jeg leie noen til å gjøre det.

Kan html ganske godt, men er ikke kjempe oppdatert på den nyeste standarden. Skjønner også veldig basic php så klarer nok å sette meg inn i kodespråket. Men hovedspørsmålet blir vel egentlig om det vil gå med veldig mye tid på å utvikle noe så simpelt?

Sikkert vanskelig spørsmål å svare på.

adeneo

Medlem
Ettersom du skriver "app" så regner jeg med det er snakk om en native applikasjon, og ikke en nettside.

I så fall er iOS og Android to helt forskjellige ting, og du kan glemme PHP.
Apps for iOS krever kunnskap om objective C, mens for Android er det Java som gjelder, og i noen tilfeller kommer C++ godt med også.

Det enkleste er å bruke noe slik som PhoneGap, som oversetter vanlige webspråk (HTML, CSS og JavaScript) til native kode.

Ettersom du skriver "app" så regner jeg med det er snakk om en native applikasjon, og ikke en nettside.

I så fall er iOS og Android to helt forskjellige ting, og du kan glemme PHP.
Apps for iOS krever kunnskap om objective C, mens for Android er det Java som gjelder, og i noen tilfeller kommer C++ godt med også.

Det enkleste er å bruke noe slik som PhoneGap, som oversetter vanlige webspråk (HTML, CSS og JavaScript) til native kode.

Siden du ikke kan programmering så godt som du sier så vil det nok ta litt tid å lære deg nok java og objective c til å kunne lage native apper.
Adeneo foreslår Phonegap, men jeg vil mye heller anbefale Appcelerator. Dette er et program som konverterer html/css/js til native, og det gjøres faktisk ganske bra.

På min forrige jobb benyttet flere av mine kollegaer seg av dette, og resultatene ble ganske gode. Her har du også muligheten for å deploye både mot App store, google play og windows market uten så veldig mye ekstra jobb.

Topp