Anbudstjenesten finnenfrilanser.no

picxx

WF 09
Kom med tips :)

Stein Ove Helset

Toppbanner på Vg hjelper ganske mange, ellers synes jeg du har fått god drahjelp fra frilansinfo og andre som liker tjenesten din, helt gratis.

Sjefskoder

Sjefskoder
Hallojs!

dette var en kul tjeneste du ;)

men, jeg fant noen "små-feil" jeg få lov kommentere..

Syyykt mye JavaScript..
Hva med dem som ikke har javascript aktivert i sin nettleser da?

Hva med å gi en beskjed om at javascript må være aktivert om den ikke er det..
med <noscript> fkser du noe enkelt å greit..
eksempel kan du se her..:

noscript-funksjon

Hvorfor er det bare noen få felter som er påkrevd når du skal registrere deg?
Og hvorfor er ikke brukernavn og passord "påkrevd" i følge din kontroll av felter?

Sjekker du om f.eks e-post og/eller brukernavn allerede er registrert i db'n?
Krypterer du noen av disse (brukernavn og passord) før du lagrer det i DB'n eller kan hvem som helst finne min epostadresse og mitt brukernavn, dersom noen får for seg å hacke siden din?

Og hvorfor i all verden har du ikke tatt deg tid til å oversette feilmeldingene i "registrer deg"?

This field is required.

også lurer jeg på hvorfor ikke dette "kontakt oss"-skjemaet ditt fungerer skikkelig?
Klikker jeg på "Send beskjed" med tomme felter, så blir jeg sendt til hovedsiden..

Ingen feilmeldinger i det hele tatt

Samme om jeg fyller i feltene, så er det null beskjeder..

Sende deg nettopp en "Beskjed" med følgende info ::

Navn : gdhjgh
Epost : tester@jappalappasajsan.com
Brukernavn : test
Beskjed : dette er en test

Fikk ikke så mye som ett lite takk engang, eller enda bedre enn feilmelding for
eposten finnes ikke..
Så hvorfor sjekker du ikke om domenet jeg bruker til min epostadresse virkelig finnes, så du slipper en drøss med liksom mailer fra tullinger som vil "tøffe seg litt" og sende meningsløse beskjeder?

F.eks så er epostadressen jeg brukte (tester@jappalappasajsan.com) ikke tilknyttet et eksisterende domene

Noen småfeil gjør så ikke nettsiden din blir godkjent og klarert av Markup Validation Service heller..

Og en siste "ting", så skal jeg gi meg for idag ;)

Hvorfor bruker du forskjellige font-størrelser?
se på hovedsiden også går du f.eks til registrer deg-siden..

men, da takker jeg for oppmersomheten og avslutter dette med å si :
Øystein Sunde skrev:
Det finnes mye god mat i gammal ost

/S

Sist redigert:
Picxx: Jepp, jeg har vært veldig heldig. Og takker frilansinfo.no for artikkelen og alle besøkende jeg har fått fra der :)

Sjefskoder: Hvor skal jeg begynne? :p
Det med noscript var ikke en dum ide, det har jeg ikke tenkt på tidligere.
Jeg sjekker opp mot database om brukernavn og epost finnes fra før ja. Og passordet blir kryptert ja. Blir jeg hacket ja finner de både brukernavn og epost. Det finner de uansett da dette blir vist på profilsidene. Vurdere å gå bort fra det å vise brukernavn though.

Ja jeg så jeg hadde fått noen tomme eposter ja ;) Skal se om jeg får laget til noe der ja som sjekker felt og ikke minst en takk for at noen sender inn en beskjed.

Vet der er diverse andre ting som også er feil ja. Men takk værtfall for at du/dere hjelper meg å finne de så jeg vet hva jeg skal ta tak i :)

Sjefskoder

Sjefskoder
Hallojs!

Du får sende et PM om du trenger hjelp med noe av dette jeg nevnte da, så skal jeg hjelpe deg helt gratis bare for å være snill og siden det er et stor behov for slike nettsider...

Og passordet blir kryptert ja. Blir jeg hacket ja finner de både brukernavn og epost.
Om du krypterer på rett måte er det ikke mulig å finne ut hva brukernavn og passordet er dersom noen hacker deg ;)
Det beste er egentlig å kryptere alt av sensitiv informasjon ;)

Det finner de uansett da dette blir vist på profilsidene. Vurdere å gå bort fra det å vise brukernavn though.
Ikke vis brukernavn eller noe slikt..
Vis heller deres navn/firmanavn

Og i steden for å eventuellt vise deres e-postadresse kan du vise noe som : [ Kilkk her for å sende epost ], også sender du mailen fra din nettside til personen det gjelder isteden for at jeg skal kunne sende fra min epostklient til personen ;)

Men, si ifra om du vil ha litt hjelp eller bare litt veiledning og råd..

/S

Topp