Anbudssider

soundinvest

New Member
Er det noen som vet hvordan sider som Anbudstorget.no, Mittanbud.no, Mittoppdrag.no etc.
er bygget opp? Det er jo i utganspunktet den klassiske høna og egget problemstillingen.

soundinvest

New Member
Det er vel litt hokus pokus å skaffe store aktører med penger i første omgang :) Men seriøst er det noen som har anelse? Driver for øyeblikket en side hvor jeg genererer leads til markedet i USA, men dette er i samarbeid med firma som distribuerer og selger leadsene for meg. Har mange ideer om hvordan jeg kan utvide til mange andre bransjer, men hadde vært interressant å vite mer om hvordan de norske er bygget opp. Hvordan kan man få et innblikk i dette?

oxodesign

New Member
Du blir overrasket hvor mye dårlig koding det er på de sidene der! Har selv sett litt av koden bak "Mittanbud.no" og den er ikke mye å skrytte av!

soundinvest

New Member
Hei oxo. Jeg snakker ikke om designet, men hvordan den er bygget opp. Hvordan har man fått leverandører til å registrere seg hvis det er ingen anbud. Hvordan få brukere til å bruke siden hvis ingen leverandører har registrert seg i en bransjen. Det er ganske mange bedrifter de hevder å ha i sin database på f.eks riksanbud.no så hvordan har de fått alle bedriftene til å registrere seg. Det virker i utgansgspunktet som en ekstrem stor jobb.

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er jo litt høna og egget, å registrere alle bedriftene er jo det enkleste, og kan gjøres vha brønnøysund, men hvis man ikke har noen besøkende så vil det heller ikke være noen forespørsler å sende ut til bedriftene. Det blir litt som å opprette et nytt forum - ingen gidder å poste hvis det ikke er noe interessant der, og så lenge ingen skriver noe interessant der, så...

For å bli en seriøs aktør på det feltet der, med så mange og store konkurrenter, så tror jeg man er NØDT til å ha en del penger eller et større nettverk i ryggen, rett og slett for å skaffe deg trafikk osv.

soundinvest

New Member
Nå begynner det å komme inn gode forslag. Brønnøysundregistret er en god plass å starte siden mange har opplyst emailadresse der. Det å registrere alle bedriftene først er selvfølgelig eneste vei å gå. Å få folk til å sende inn anbud så lenge det er bedrifter i databasen skulle ikke være det største problemet å gjøre ved annonsering. Spørsmålet er da, er det så enkelt som at man annonserer for å få å få inn anbud, deretter sender ut til email adressen til bedrifter man har registrert via Brreg og sier f.eks i mailen Heisann vi har et anbud til deg, ønsker du å legge inn tilbud så trykk på denne linken etc. Du har f.eks 1 mnd fri tilgang til tjenesten, etter det må du betale. Det er på grensen til spam men likevel ikke. Jeg tror ikke det er så enkelt, men kanskje. Ser at finn.no også har startet med det etter at de kuttet ut annonse ordningen på tjenester.

picxx

WF 09
Tips: Anbudstorg i "din egen" nisje.
Har selv gått med planer om et salgs anbudstorg innenfor webrelaterte tjenester,
men tiden har så langt ikke tillatt det.

soundinvest

New Member
Tips: Anbudstorg i "din egen" nisje.
Har selv gått med planer om et salgs anbudstorg innenfor webrelaterte tjenester,
men tiden har så langt ikke tillatt det.

Kast alle andre planer. Dette er er den nye millionindustrien og tiden for å starte er nå!:D

picxx

WF 09
Kast alle andre planer. Dette er er den nye millionindustrien og tiden for å starte er nå!:D

Hehe...neppe noen millionindustri, men kan være et greit tillegg i porteføljen av sider, samtidig som det er et tilbud jeg selv savner, så hvorfor ikke slå to fluer i en smekk?

soundinvest

New Member
Hehe...neppe noen millionindustri, men kan være et greit tillegg i porteføljen av sider, samtidig som det er et tilbud jeg selv savner, så hvorfor ikke slå to fluer i en smekk?

Nei kanskje ikke med en bransje bare i Norge. Noen som har noe å tilføre på min følgende kommentar:
Nå begynner det å komme inn gode forslag. Brønnøysundregistret er en god plass å starte siden mange har opplyst emailadresse der. Det å registrere alle bedriftene først er selvfølgelig eneste vei å gå. Å få folk til å sende inn anbud så lenge det er bedrifter i databasen skulle ikke være det største problemet å gjøre ved annonsering. Spørsmålet er da, er det så enkelt som at man annonserer for å få å få inn anbud, deretter sender ut til email adressen til bedrifter man har registrert via Brreg og sier f.eks i mailen Heisann vi har et anbud til deg, ønsker du å legge inn tilbud så trykk på denne linken etc. Du har f.eks 1 mnd fri tilgang til tjenesten, etter det må du betale. Det er på grensen til spam men likevel ikke. Jeg tror ikke det er så enkelt, men kanskje. Ser at finn.no også har startet med det etter at de kuttet ut annonse ordningen på tjenester.

Hadde vært interressant å kunne fått pratet med noen som har jobbet i noen av disse firmaene, men hvordan....

Topp